04 iul. 2022 | 15:25

Regulile nu sunt la fel pentru toată lumea: privilegiul Ferrari, Lamborghini și Aston Martin

ACTUALITATE
Regulile nu sunt la fel pentru toată lumea: privilegiul Ferrari, Lamborghini și Aston Martin

Producătorii de super-mașini își vor menține obiectivele individualizate de emisii pentru încă 6 ani.

Producătorii de supermașini și de vehicule de nișă au primit mai mult timp pentru a trece la sistemele motopropulsoare cu emisii zero.

Cu alte cuvinte, Ferrari, McLaren și Aston Martin ar fi trebuit să respecte limite mai dure încă din 2029. În schimb, derogarea care permite mărcilor care vând mai puțin de 10.000 de mașini sau 22.000 de camionete în Europa să negocieze obiective specifice de CO2 va dura încă șase ani.

Prelungirea timpului este văzută ca o concesiune către Italia, unde se află Ferrari, Lamborghini și Pagani, după ce miniștrii europeni ai mediului au ajuns la un acord pentru a ratifica votul Parlamentului European la începutul lunii iunie pentru a impune ca dubițele și mașinile vândute din 2035 să aibă emisii zero.

Italia a fost una dintre cele cinci țări europene care au susținut prelungirea termenului până în 2040.

Producătorii de supermașini precum Ferrari le-a fost mai greu să reducă CO2 prin trecerea la vehicule electrificate din cauza efectului disproporționat al greutății bateriei și a lipsei de dorință a clienților de a renunța la zgomotul caracteristic al motorului de la propulsoarele V-8 sau V-12.

McLaren și Ferrari au lansat ambele versiuni hibride plug-in ale super-mașinilor lor cele mai vândute cu motor central, dar este puțin probabil ca clienții să atingă cifrele de CO2 pretinse în timpul conducerii în lumea reală, având în vedere autonomia limitată a bateriei.

Extinderea derogării este un câștig pentru European Small Volume Car Manufacturers Alliance (ESCA), care reprezintă mărci precum McLaren, Aston Martin, Bugatti, Pagani, Koenigsegg, Ineos Automotive și Rimac (dar nu Ferrari sau Lamborghini).

Combustibili sintetici trebuie să fie 100% eficienți

Organizația din Bruxelles și Londra a susținut că trebuie aplicate reguli speciale, deoarece ciclul de viață al supermașinilor este mai lung, au un impact general limitat asupra emisiilor, iar mărcile au resurse limitate.

Dorința ca super mașinile să funcționeze exclusiv pe baterie are puțin sens din motive pur de mediu, a susținut Phillippe Houchois, analist auto global la banca de investiții Jefferies. „Punerea unei baterii mari într-o super mașină are un impact negativ asupra emisiilor din producție, deoarece acestea sunt conduse atât de puțin pentru a compensa emisiile suplimentare în producerea bateriei”, a spus el pentru Automotive News Europe.

Prelungirea derogării a fost a doua știre pozitivă pentru producătorii de supercaruri săptămâna aceasta din UE, după ce miniștrii mediului au convenit să investigheze dacă e-carburanții ar putea juca un rol în reducerea cu 100% a CO2 până în 2035.

Combustibilii electronici, sau combustibilii sintetici, înlocuiesc benzina în motoarele cu ardere și sunt fabricați folosind deșeuri sau CO2 din aer, ceea ce înseamnă că sunt teoretic neutri în carbon.

Susținătorii e-combustibililor au până în 2026 pentru a dovedi utilitatea combustibilului pentru obiectivul Uniunii Europene de reducere a carbonului. Frans Timmermans, politicianul olandez care conduce lucrările Comisiei Europene privind Pactul Verde European, a declarat „Comisia va avea mintea deschisă” în ceea ce privește eficacitatea acestora.

Decizia a fost salutată de asociația de piese auto CLEPA: „Ne bucurăm să vedem sprijinul Consiliului pentru vehiculele care funcționează cu combustibili regenerabili”, a declarat șeful grupului de lobby, Sigrid de Vries, într-un comunicat.