Probleme importante pentru Renault: cu ce se confruntă constructorul
Renault, producătorul european cu cea mai mare expunere în Rusia, se confruntă cu un eșec în planurile sale de redresare.
Întoarcerea financiară a Grupului Renault ar putea fi pusă în pericol de expunerea producătorului auto pe piața rusă, potrivit Fitch Ratings.
Potențialele pierderi din operațiunile din Rusia ar putea determina Renault să ardă numerar în următorii doi ani și să-și întârzie recuperarea după pandemie, a spus evaluatorul de credit într-un raport.
Compania are cea mai mare expunere la țară dintre producătorii și furnizorii europeni de automobile pe care Fitch îi urmărește, generând aproximativ 10% din venituri și 12% din marja operațională din Rusia anul trecut.
„Marja” cu care Renault poate lucra pentru a-și menține ratingul de credit BB – cel mai înalt grad speculativ – este „deja minim”, a spus Fitch.
Renault se poate confrunta cu probleme financiare
Avertismentul ar putea crește îngrijorarea investitorilor cu privire la dependența Renault de Rusia. Compania deține un pachet de 68% din AvtoVaz, producătorul de vehicule marca Lada, și produce mașini la o altă fabrică de lângă Moscova. Acțiunile Renault au scăzut de când Rusia a invadat Ucraina.
CEO-ul Luca de Meo a pus Renault pe o cale lentă către performanța câștigurilor înainte de pandemie, de când a preluat conducerea la jumătatea anului 2020. Compania a înregistrat o pierdere anuală record pentru acel an, când a contractat un împrumut garantat de stat pe care auditorul guvernului francez l-a descris ca fiind esențial pentru supraviețuirea sa.
Renault nu a spus cum intenționează să răspundă la invazia Rusiei asupra Ucrainei, deși fabricile sale din Rusia au fost întrerupte din cauza penuriei de componente. Orice acțiune ar fi complicată de participația guvernului francez la producătorul de automobile.
Recuperarea profitabilității și a generării de numerar pe care le-a supravegheat de Meo „ar putea fi deraiată de o revenire mai lentă decât se aștepta a vânzărilor de vehicule noi și de problemele prelungite ale lanțului de aprovizionare”, a spus Fitch. Marjele auto, care se estimează că vor ajunge la 3% până în 2024, în mare parte din cauza reducerii costurilor, sunt acum „mai probabil să dureze mai mult pentru a se recupera complet”.