Premieră mondială, un șofer paralizat a reușit să conducă o mașină: cum a fost posibil

Premieră mondială, un șofer paralizat a reușit să conducă o mașină: cum a fost posibil

Turul de pistă este o piatră de hotar pentru tehnologia de conducere accesibilă.

Fostul concurent al Indy Racing League, Sam Schmidt, continuă „să deschidă drumuri” pentru tehnologia de conducerii accesibile. Coproprietarul echipei Arrow McLaren SP a finalizat urcarea pe deal la Goodwood Festival of Speed ​​din acest an, folosind mișcările capului și respirația pentru a conduce – pentru prima dată când cineva a demonstrat această caracteristică la evenimentul din Marea Britanie. Schmidt a condus un McLaren 720S Spider modificat de Arrow Electronics care îi urmărea capul folosind camere cu infraroșu. El a controlat accelerația și frânarea inspirând și expirând printr-un dispozitiv. Pilotul a purtat și un concept de exoschelet semi-autonom, costumul SAM, care îl ajută să meargă

O tehnologie remarcabilă

Schmidt a devenit tetraplegic în 2000, când și-a rănit măduva spinării într-un accident de antrenament. El a fost mult timp un susținător al tratamentului paraliziei și, în 2014, s-a asociat cu Arrow pentru a conduce un Corvette folosind o combinație de urmărire a capului, inspirat și respirat și comenzi vocale. În 2016, a devenit primul american cu licență de a folosi un vehicul autonom pe autostrăzi, folosind o Corvette pentru a conduce în Nevada.

În timp ce soluțiile alternative de mobilitate pot returna un anumit nivel de autonomie celor care nu mai pot conduce un vehicul dintr-un motiv sau altul, nu este complet clar ce rol ar putea juca tehnologia Arrow în viitor.

Un purtător de cuvânt al Arrow a declarat pentru Engadget că, deși SAM „nu este tocmai open source”, tehnologia poate fi „disponibilă pentru dezvoltare viitoare dacă Arrow aprobă”.

Arrow va concura și împotriva tehnologiei de conducere autonomă, care devine din ce în ce mai aproape de o realitate practică, autonomia de Nivel 3 ajungând deja pe drumurile publice. Acestea fiind spuse, mașinile complet autonome (nivel 5) nu vor deveni realitate prea curând.