Praga a lansat modelul său de lux: cât costă și ce viteză prinde Bohema

Praga a lansat modelul său de lux: cât costă și ce viteză prinde Bohema

În timp ce Praga s-a preocupat în principal de karturi, mașini de curse și camioane Dakar în ultimii ani, a făcut mașini stradale încă din 1907.

Acum a revenit cu Bohema, o supermașină uimitoare și ușoară, cu o inimă de 700 de cai putere a unui Nissan GT. -R.

Această companie cehă nu este preocupată să țină pasul cu electrificarea sau să intre în bătălii de cai putere, accelerație sau viteză maximă cu clasa hypercar. Sunt piloți; ei știu ce le place. Ceea ce le place este greutatea redusă, multă aderență și forță aerodinamică și un apetit nesățios pentru viraje.

Bohema cântărește o greutate remarcabilă de 982 kg – cu doar 2 kg mai grea decât T.50 a lui Gordon Murray, ea însăși o excepție absolută printre mașinile de ultimă generație legalizate. Are o caroserie din carbon pe un cadru din carbon, desigur, cu o aplicare blândă de Alcantara, singurul lucru între șofer și scaunele de curse din carbon.

Motorul V6 Nissan GT-R de 3,8 litri, twin-turbo, este trimis la Litchfield Engineering, unde este modificat pentru a se potrivi în șasiul Bohema extrem de scăzut, totul pentru a atinge o țintă de 700 CP, cu un cuplu de cel puțin 725 Nm de la 3.000 la 6.000 rpm care trec la roțile din spate printr-o cutie de viteze secvențială Hewland.

Aerodinamica este extremă

Ai putea să întinzi o față de masă și să faci un picnic pe splitterul din față, să-ți parchezi cealaltă mașină sub difuzoare și să-ți calci hainele pe aripa din spate. Roțile din față sunt aproape deschise, separate de restul mașinii prin spații aerodinamice sălbatice în care ar putea dormi trei sau patru pisici, și există linguri și clapete peste tot unde ai vrea să le vezi. Praga spune că generează 900 kg  de forță aerodinamică la 250 km/h, așa că, până când vei trece de 300 km/h și vei ajunge la viteza maximă, s-ar putea să poți conduce cu susul în jos.

Ușile se deschid în sus, așa cum ar trebui să se întâmple, iar Praga spune că include chiar și trepte mici, astfel încât să nu murdărești scaunele în timp ce intri în mașină.

La 1,28 milioane EUR, este fără doar și poate o mașină de ultimă generație, dar prețul respectiv o plasează la sfârșitul de jos al gamei superioare. S-ar putea să nu aibă un motor exotic, construit manual, sau un sistem hibrid, sau un nume deosebit de recunoscut pe ecuson, dar experiența vastă a lui Praga la circuitul de curse și abordarea super-ușoară ar putea face ca Bohema să fie una dintre cele mai rapide mașini.

Zece mașini vor fi construite pentru livrare în 2023, iar Praga spune că intenționează să construiască încă 20 în fiecare dintre următorii patru ani.

Mai jos ți-am pregătit un clip interesant: