Paritatea dintre mașinile electrice și cele „clasice”, departe: ce spune șeful Renault
Luca de Meo nu vede că prețurile vehiculelor electrice se apropie de cele ale mașinilor cu motor cu combustie din cauza prețurilor continuu ridicate ale bateriilor.
CEO-ul Grupului Renault, Luca de Meo, nu vede că paritatea de preț între mașinile electrice și modelele de motoare cu ardere va veni în curând.
„Nu văd că această paritate se apropie”, a spus el reporterilor în marginea Salonului auto de la Paris.
De Meo a spus că în urmă cu opt ani industria se aștepta ca prețul pe kilowatt-oră de energie a bateriei să scadă cu 100 de dolari pe an, dar prețurile nu sunt încă acolo.
Renault a fost primul producător auto european care a oferit o mașină complet electrică prin Zoe, care a fost lansată în 2013.
Compania intenționează să devină un brand exclusiv electric în Europa până în 2030, cu cinci ani înainte de interzicerea preconizată a UE a motoarelor cu ardere internă, care este planificată pentru 2035.
„Îmi duc compania acolo, dar în cele din urmă piața, clienții, vor decide dacă vor să fie doar electrice”, a spus de Meo.
Viitorul electric
Renault va lansa Renault 5 în 2024 și Renault 4 în 2025, două modele mici care sunt reluări electrice a două dintre cele mai emblematice modele ale mărcii.
De Meo a spus că platforma pentru mașinile electrice mici costă cu aproximativ 30 până la 35 la sută mai puțin decât arhitectura compactă folosită de Megane E-tech. În ciuda acestui fapt, prețul acestor vehicule electrice mici va rămâne considerabil mai mare decât modelele cu combustie de aceeași dimensiune.
„Pot veni cu o chimie mai bună a bateriei și o electronică de putere mai bună, dar aceste câștiguri ar fi șterse atunci când prețul cobaltului se va dubla în doar șase luni”, a spus de Meo.
În prezent, materiile prime reprezintă aproximativ 80% din costul unei baterii, a spus CEO-ul.
În opinia sa, adaptarea dimensiunii bateriei la client ar putea fi calea de urmat.
„Din punct de vedere al mediului, a avea vehicule cu baterii de 150 kWh până la 200 kWh este pur și simplu o prostie de mediu”, a spus el.
O infrastructură de reîncărcare mai bună ar putea permite producătorilor de automobile să scadă dimensiunea bateriei – și, prin urmare, prețul – a viitoarelor vehicule electrice, a adăugat el.