Monitorul Prețurilor, probabil cel mai bun instrument dacă vrei să știi cât costă uleiul, făina și Coca-Cola
În urmă cu ceva timp, Consiliul Concurenței a lansat un instrument online intitulat Monitorul Prețurilor. Acesta este defalcat pe produse alimentare și benzină, iar în contextul scumpirilor din ultima perioadă este o sursă foarte importantă de informare, dar și de statistici. Așa aflăm că românii vor să știe cât costă uleiul, făina, dar și Coca-Cola.
Accesibil la adresa monitorulpreturilor.info, acest instrument pus la dispoziție de către autoritățile române face o treabă foarte bună în a te ajuta să afli unde găsești cele mai ieftine produse în preajma ta. Centralizează prețurile de la majoritatea supermarketurilor populare și, dacă ești în căutarea unor produse mai comune, pe care le găsești în mai multe magazine, îți poți face o idee legată de unde le găsești un pic mai ieftine. În același timp, pentru creatorii platformei, Consiliul Concurenței, platforma funcționează ca o sursă importantă de statistici vizavi de stresul pe care îl au românii legat de prețuri.
Cât costă uleiul, făina sau Coca-Cola, cele mai populare căutări pe Monitorul Prețurilor
Conform datelor agregate de Consiliul Concurenței, în 2021, românii au căutat cel mai mult pe Monitorul Prețurilor cât costă Coca-Cola, zahărul, bananele, făina și uleiul. Punctual, cele mai multe căutări au fost realizate pentru următoarele produse: Coca-Cola 500 ml, Coroniţa zahăr 1 kg, banane, Băneasa făină 000 1 kilogram, Untdelemn de la Bunica ulei de floarea soarelui 1 litru, Argus ulei de floarea soarelui 1 litru, Floriol ulei de floarea soarelui 1 litru, Unisol ulei floarea soarelui 1 litru, Spornic ulei de floarea soarelui 1 litru, Ardealul ulei floarea soarelui 1 litru.
Pe partea de carburanți, în cazul în care nu ai auzit niciodată de Monitorul Prețurilor până la această oră, merită să ai în vedere că, în 2021, au fost efectuate nu mai puțin de 19 milioane de căutări. Platforma a avut suficient timp să devină populară, având în vedere că s-a lansat la mijlocul lunii octombrie 2019 și facilitează efectuarea de căutări la comercianți precum Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora, Auchan, Profi și la benzinării precum OMV Petrom, Rompetrol, MOL, Lukoil, Socar, Gazprom. În condiții ideale, platforma va facilita ieftinirea prețurilor prin evidențierea concurenței între comercianți.