Mercedes trece printr-o perioadă bună: ce se întâmplă cu obiectivele companiei
Mercedes crește obiectivul de profit pentru a doua oară, deoarece cererea depășește oferta.
Mercedes-Benz și-a ridicat așteptările pentru a doua oară în acest an, cererea depășind în continuare oferta, chiar și pe măsură ce întunericul economic se extinde.
Vânzările robuste, în special pentru modelele de ultimă generație și prețurile sănătoase, susțin perspectivele în fața creșterii costurilor cu energie și a problemelor persistente ale lanțului de aprovizionare, a spus miercuri.
Mercedes a raportat, de asemenea, o creștere în trimestrul al treilea a câștigurilor înainte de dobânzi și impozite, la 5,2 miliarde de euro.
Compania vede acum profitul grupului semnificativ mai mare decât acum un an, în creștere față de proiecția unui câștig „ușor”.
Pentru divizia de mașini de bază, rentabilitatea ajustată a vânzărilor este de așteptat să crească până la 15 la sută, de la 14 la sută. Mercedes a crescut, de asemenea, perspectivele pentru divizia de autoutilitare.
Producătorul sedanului EQS lucrează cu o cerere reținută după o penurie severă de semiconductori care a limitat producția de luni de zile.
Odată cu scăderea presiunii lanțului de aprovizionare, atenția s-a îndreptat către cât de rezistenți vor fi producătorii de automobile în fața unei creșteri a ratelor dobânzilor, a restricțiilor în curs de COVID-19 în China și a crizei energetice din Europa.
La principala divizie de mașini a Mercedes, randamentele au urcat la 14,5% în cele trei luni până în septembrie, după o creștere a livrărilor.
Vânzările de lux de top au crescut veniturile, reprezentând 15% din vânzările totale de mașini în al treilea trimestru.
„Facem compania mai rezistentă și stabilim ritmul pentru lunile următoare, pe măsură ce continuăm să ne accelerăm transformarea”, a declarat directorul financiar Harald Wilhelm într-un comunicat.
Slăbiciune regională
În timp ce Mercedes și-a ridicat indicațiile, inflația record și creșterea ratelor dobânzilor îi afectează afacerile în SUA și Europa, unde compania a redus așteptările de vânzări.
Producătorul auto vede acum livrările în SUA „semnificativ” mai mici decât anul precedent, în comparație cu o ușoară scădere anterioară.
În Europa, vânzările vor scădea în continuare de la un nivel deja scăzut, o retrogradare față de o previziune neschimbată.
Se așteaptă ca piețele mai slabe din SUA și Europa să fie compensate de vânzări semnificativ mai mari în China, unde reducerile fiscale pentru achizițiile de mașini vor stimula cererea după o serie de restricții stricte din cauza pandemiei.
În ansamblu, Mercedes a respectat o proiecție pentru o ușoară creștere a livrărilor globale pentru anul.
La începutul acestei luni, producătorul de automobile s-a angajat să ofere profituri solide anul viitor, chiar dacă perspectivele globale se vor înrăutăți, ca parte a unui plan de a-și muta portofoliul de modele la nivelul superior, unde cumpărătorii sunt mai puțin afectați de ciclurile economice.
Până în 2025, Mercedes țintește un obiectiv de marjă operațională de 14% într-un mediu favorabil și nu mai mic de 8% în condiții proaste.