Mercedes stabilește un record greu de egalat: ce a reușit să facă constructorul german
O mașină electrică Mercedes-Benz AG a condus peste 1.000 de kilometri din Germania până pe Riviera Franceză cu o singură încărcare, ducând lupta pentru a prelua lumina reflectoarelor tehnologice de la Tesla Inc la următorul nivel.
Prototipul EQXX a mers de la Sindelfingen, lângă Stuttgart, prin Elveția și Italia, până în orașul de coastă mediteranean Cassis, a anunțat joi producătorul auto. Șasiul ușor și profilul aerodinamic al sedanului i-au permis să completeze călătoria cu o baterie de jumătate de dimensiunea vehiculului electric emblematic EQS al Mercedes.
EQXX „este cel mai eficient Mercedes construit vreodată”, a declarat directorul executiv Ola Kallenius într-un comunicat. „Programul tehnologic din spatele acestuia marchează o piatră de hotar în dezvoltarea vehiculelor electrice.”
Mercedes intenționează să cheltuiască 60 de miliarde de euro până în 2026 pentru a depăși Tesla și a recâștiga titlul de cel mai bine vândut producător de mașini de lux din lume de la rivalul său BMW AG. Compania își propune să vândă numai vehicule electrice acolo unde este posibil până la sfârșitul acestui deceniu și intenționează să înființeze opt fabrici de baterii cu parteneri.
După ani de critici pentru că a întârziat să adopte mașinile electrice, celebrul producător german și-a intensificat anul trecut jocul prin lansarea EQS, care se mândrește cu un domeniu de conducere de vârf în industrie. Mercedes își intensifică impulsul de transformare în acest an cu sedanul EQE complet electric și vehiculul utilitar sport EQB. Cu toate acestea, când vine vorba de livrările de vehicule electrice, Tesla este încă liderul detașat.
Tehnologia curselor
Cu EQXX, Mercedes încearcă să demonstreze că poate să depășească compania americană cu privire la tehnologia electrică. Prototipul a făcut călătoria cu viteze de până la 140 de km pe oră și avea 15% din încărcare rămasă la sosire. Bateria mașinii prezintă o nouă chimie dezvoltată cu ajutorul experților de Formula 1 din divizia Mercedes-AMG High Performance Powertrains din Marea Britanie. Planul este de a implementa celulele în mașinile compacte Mercedes începând cu 2024.
Mercedes a redus timpul de dezvoltare a EQXX cu 18 luni, până la aproximativ 40 de luni, bazându-se pe simulări și instrumente de proiectare digitală, mai degrabă decât pe teste fizice și pe producția de piese. Mașinile moderne au nevoie de timpi de livrare mai scurți, astfel încât să nu pară depășite odată ce ajung în showroom-uri, a spus șeful de dezvoltare Mercedes, Markus Schaefer.
„Trebuie să ținem pasul cu ceea ce se întâmplă pe partea de software și tehnologie și aceasta este o industrie în schimbare rapidă”, a spus Schaefer într-un interviu. „Trebuie să fim rapizi în evoluțiile noastre, mult mai rapid decât am fost în trecut.”