Mașinile pierdute pe Felicity Ace: ce spun producătorii, ce se întâmplă cu ele
Grupul VW se adaptează, dar războiul forțează o regândire energetică.
Clienții americani ale căror vehicule de ultimă generație se află acum pe fundul Oceanului Atlantic în carcasa arsă a Felicity Ace își vor primi toate comenzile – inclusiv 15 ediții Lamborghini Aventador Ultimae ieșite din producție, au declarat directorii executivi ai mărcilor premium ale Grupului Volkswagen.
Într-o masă rotundă online cu jurnaliști din Marea Britanie și SUA, CEO-ul Lamborghini, Stephan Winkelmann, a declarat că directorii mărcii de supercaruri trebuie să se chinuie pentru a putea înlocui edițiile Aventador Ultimae, realizate manual, în valoare de 500.000 de dolari.
„Aceasta a fost ediția care închidea producția Aventador și erau 15 la bordul navei”, a spus Winkelmann.
Oficialii mărcii au dezvăluit anterior că la bord se aflau 85 de Lamborghini, în principal SUV-uri Urus, dar nu au spus câte erau Aventador Ultimae.
„Ne-am gândit și, din fericire, suntem capabili să înlocuim acele mașini, astfel încât nu va exista nicio pierdere pentru clienții noștri din SUA din cauza navei scufundate. Aceasta este o veste bună”, a spus Winkelmann. „Și restul le putem înlocui. Aventadorul a fost complicat, dar am reușit”.
Comenzile nu pot fi pierdute
Felicity Ace a luat foc pe mare pe 16 februarie, în Oceanul Atlantic, în largul coastei Portugaliei, în drum spre Statele Unite, cu aproape 4.000 de vehicule la bord, în principal de la mărcile Grupului VW.
Nava s-a scufundat la 1 martie, în timp ce era remorcată către în port. Un purtător de cuvânt al Audi a spus că incendiul este în curs de investigare.
CEO-ul Bentley, Adrian Hallmark, a declarat că marca sa de lux a „găsit deja o soluție” pentru a înlocui mai mult de jumătate din cele 189 de Bentley pre-vândute care se aflau la bordul navei și ar trebui să le poată înlocui pe restul în șase luni.
CEO-ul Audi, Markus Duesmann, a declarat că aproximativ 1.800 de mașini ale mărcii la bordul Felicity Ace vor fi de asemenea înlocuite. „Suntem capabili să le înlocuim”, a spus el. „Va dura ceva timp, dar vom face tot posibilul”.
Șefii mărcilor premium au vorbit pe larg despre impactul invaziei Rusiei asupra Ucrainei, precum și despre deficitul de microcipuri în curs și despre modul în care aceasta le-a afectat operațiunile.
Duesmann a spus că grupul a încercat să se adapteze prin creșterea producției de cablaje de sârmă în România, Ungaria, Tunisia și Maroc, precum și în Mexic și China „pentru a compensa pierderile de volum pe care le avem în Ucraina. Credem că în următoarele câteva săptămâni vom ajunge la volum maxim, iar atunci situația s-ar putea relaxa, cred, în a doua jumătate a acestui an, în funcție de modul în care se dezvoltă războiul”.