Marea „țeapă” din comerțul online: românii primesc acasă cutii pline cu aer

Marea

Comerțul online este de viitor și din ce în ce mai mulți oameni din întreaga lume se orientează către a-și face cumpărăturile din fața unui dispozitiv digital.

Ceea ce nu știu oamenii care comandă online este că activitatea lor impactează într-o manieră destul de nocivă cu mediul înconjurător și cu efortul autorităților de a reduce amprenta de carbon și poluarea.

Te poți simți nedumerit de o asemenea afirmație. Ce treabă are clima și poluarea cu faptul că tu ți-ai comandat un set de farfurii de la un retailer online? Ei bine, aici intervine „țeapa” pe care unii comercianți o dau mediului înconjurător și, indirect, tuturor oamenilor de pe planetă, fiindcă toți suportăm efectele catastrofale ale schimbărilor climatice.

Este vorba despre modalitatea în care se împachetează bunurile. Știai că 9,8 milioane de metri cubi de aer sunt livrate în casele din România în fiecare an, din cauza cutiilor supradimensionate în mod nejustificat?

Mulți români o pățesc, iar efectele sunt mai grave decât crezi

Sigur ți s-a întâmplat să comanzi un obiect mic de pe un anumit magazin online, iar când îl primești acasă să constați că e ambalat într-o cutie în care ar fi încăput 10 astfel de produse. Aceasta este risipa despre care vorbim, iar consecințele ei sunt mai profunde și mai grave decât ți-ai putea imagina la prima vedere.

De exemplu, din cauză că produsele sunt ambalate astfel, în cutii supradimensionate, se generează 600.000 de transporturi de livrare inutile, ceea ce duce la eliberarea în atmosferă a 10.505 de tone de CO2 care ar putea fi evitate în fiecare an.

Potrivit unui studiu realizat de DS Smith, deșeurile de materiale nu sunt un accident, ele apar din cauza deciziilor care se iau încă din stadiul de design.

“Comerțul online nu mai este doar un trend în România, ci și o necesitate, o realitate curentă a pieței.

Diferențiatorul pe care DS Smith Packaging România îl propune clienților din acest sector este optimizarea ambalajelor din toate punctele de vedere: fie că vorbim despre adaptarea volumului ambalajului utilizat în transport la conținutul coletului, de optimizarea lanțului de aprovizionare cu ambalaje al clientul, și chiar de perfecționarea liniei de ambalare.

Oferim soluții personalizate datorită competențelor specialiștilor noștri, instrumentelor de ultimă generație cu care operăm și a capabilităților de design.

Prin intermediul capacității locale, dar și a inovațiilor prezente din fabricile DS Smith din întreaga lume, ne propunem ca fiecare proiect să fie cea mai bună soluție pentru client. În acest mod obținem reducerea costurilor pentru soluțiile de ambalare solicitate de către client, susținem strategia de sustenabilitate a clientului și protejăm planeta de deșeuri inutile”, declară Stefano Rossi, DS Smith Packaging CEO.