Lotus se ia la trântă cu Porsche: ce model pregătește pentru lansare
Este o mare parte a planului de creștere al mărcii.
Lotus a făcut un pas uriaș către mainstream când a lansat Eletre, un crossover electric dezvoltat având în vedere volumul.
Va continua să meargă în această direcție prin lansarea primului său sedan, iar un raport recent sugerează că modelul se dorește a fi un rival pentru Porsche Taycan.
Cunoscut intern sub numele de Type 133 și denumit coupe cu patru uși, sedanul se va alătura portofoliului de așa-numite vehicule electrice „stil de viață” al companiei. Va împrumuta câteva indicii de stil de la Eletre, dar nu va fi doar un crossover la scară redusă.
„Trebuie să existe o anumită continuitate și identitate de familie”, a explicat Peter Horbury, vicepreședinte senior de design al Lotus. „Familiile nu sunt formate în întregime din tripleți sau cvadrupleți. Fiecare membru al unei familii poate avea propriul caracter”, a adăugat el.
Rivalul Taycanului
În timp ce Type 133 — un nume care nu va face saltul în producție, Eletre a fost numit Type 132 — nu va fi la fel de simplu ca, să zicem, un Elise, va fi poziționat ca mașină pentru șoferi.
Gavan Kershaw, directorul atributelor și integrității produsului Lotus, a declarat că echipa de ingineri a evaluat Porsche Taycan în timpul procesului de dezvoltare a lui Eletre, iar lecțiile învățate vor fi aplicate pentru Type 133.
La fel ca fratele său mai înalt, sedanul ar trebui să aibă o lungă listă de caracteristici tehnologice, inclusiv un sistem de suspensie pneumatică și direcție pe roțile din spate.
Specificațiile grupului motopropulsor nu au fost încă publicate, dar faptul că Eletre și Type 133 vor fi strâns legate sub tablă ne dă o idee despre ce să ne așteptăm.
Puterea pentru primul crossover Lotus vine de la o pereche de motoare electrice care zdrobesc cele patru roți cu aproximativ 600 de cai putere.
Capacitatea acumulatorului este de peste 100 de kilowați-oră, iar arhitectura electrică de 800 de volți permite tehnologia de încărcare rapidă.
Lotus stabilește autonomia maximă de rulare a lui Eletre la 600 de kilometri pe ciclul de testare utilizat în Europa. Este rezonabil să presupunem că sedanul, care ar trebui să fie mai ușor și mai aerodinamic, ar trebui să poată merge mai departe cu o încărcare.
Lotus este de așteptat să dezvăluie Type 133 în 2023. Modelul va fi construit alături de Eletre în Wuhan, China.