Inevitabilul s-a produs: șoferul care plătește mai mult să-și încarce mașina electrică, față de benzină
O persoană a cumpărat un nou Tesla Model 3 și a început să folosească rețeaua Supercharger pentru a încărca bateria vehiculului. Nu a durat mult pentru a descoperi că utilizarea stațiilor de încărcare ale producătorului auto devine destul de costisitoare.
Potrivit unei capturi de ecran publicate pe Reddit, costul pe kWh este de 0,58 USD. Este mult, având în vedere că prețul mediu al unui kWh „supraalimentat” era de 0,25 USD cu doar un an și jumătate în urmă.
Tesla a vrut să le arate clienților săi că folosirea unui vehicul electric este mult mai ieftină decât a avea un vehicul cu motor cu combustie internă. Pentru a face acest lucru cât mai ușor posibil, compania a adăugat în aplicația dedicată un grafic simplu care arată exact ce economii se fac. Producătorul de automobile a păstrat acest ajutor vizual, chiar dacă prețul mediu național al energiei electrice a urcat la 0,16 USD pe kWh de la 0,13 USD pe kWh în 2020. S-ar putea să nu pară mult, dar aceasta este o creștere de 23%.
Din păcate, pentru acest proaspăt proprietar al unui Model 3, lucrurile nu au arătat bine de la bun început, deoarece nu au putut folosi alte surse de încărcare.
Datele colectate de aplicația Tesla au arătat o diferență de 4 USD. Desigur, persoana a folosit rețeaua Supercharger doar pentru puțin peste 79 kWh. Cu toate acestea, în acest caz, umplerea cu benzină ar fi fost mai ieftină.
Tesla nu este o mașină ieftină
Dacă un proprietar de Tesla ar trebui să folosească întotdeauna rețeaua Supercharger, atunci deținerea unui vehicul electric de la acest producător american poate deveni foarte scump, foarte rapid.
Chiar dacă acest proprietar de Tesla nu a folosit rețeaua Supercharger pentru prea mulți kilometri, este totuși o oportunitate de a aminti că vehiculele electrice nu sunt o opțiune atât de bună dacă nu poți încărca periodic acasă în orele de vârf sau la birou. Viteza nu va fi aceeași ca la locația Supercharger, dar cel mai probabil va fi considerabil mai ieftină.
În majoritatea statelor, rețeaua de supraîncărcare a Tesla este disponibilă clienților la un tarif per kWh. Acest lucru înseamnă de obicei că un proprietar al unui vehicul electric cu baterie (BEV) va plăti aproximativ 0,30 USD pentru fiecare kWh consumat. Reține că aceasta este o valoare medie.
Pe de altă parte, unele state au reguli diferite când vine vorba de plata pentru electricitate. De aceea, Tesla oferă și supraîncărcare pe minut. Acesta este împărțit în patru niveluri. Cei care au cele mai noi mașini plătesc cel mai mare preț pentru că pot încărca cu peste 180 kW, în timp ce restul au tarife mai mici.