Industria auto europeană are probleme: ce se întâmplă din cauza războiului din Ucraina

Industria auto europeană are probleme: ce se întâmplă din cauza războiului din Ucraina

Producătorii de automobile se pregătesc pentru lipsa de gaz neon pentru microcipuri, paladiu pentru convertoare catalitice și minereu de nichel pentru bateriile litiu-ion.

Asociația producătorilor de automobile germani VDA a declarat că invazia rusească asupra Ucrainei a perturbat rutele de transport, precum și tranzacțiile financiare și că se pregătește pentru lipsa unei game de materii prime.

„Este dificil să oferim o perspectivă fiabilă din cauza situației extrem de dinamice. Dar un lucru este clar: va exista o întrerupere suplimentară a producției de vehicule în Germania”, a spus VDA într-un comunicat.

Acesta a spus că impactul conflictului asupra transportului maritim, feroviar și aerian va agrava problemele în lanțul de aprovizionare într-un moment în care nivelurile stocurilor erau deja scăzute.

„Pe termen lung, industria auto se confruntă cu penurii și prețuri mai mari la materii prime”, a spus VDA.

Asociația a evidențiat în special gazul neon, care este necesar pentru a produce microcipuri auto deja rare și unde Ucraina este o națiune cheie exportatoare.

Resursele necesare sunt greu de accesat

Aprovizionarea cu paladiu, care intră în convertoare catalitice, este, de asemenea, pusă la îndoială, deoarece Germania se bazează pe Rusia pentru aproximativ o cincime din importuri.

VDA a avertizat, de asemenea, că Rusia este un furnizor important de minereu de nichel, care este rafinat pentru a intra în bateriile auto cu litiu-ion.

Gigantul german al chimiei BASF și-a asigurat în 2018 accesul la nichel, pe care îl rafinează în Finlanda pentru a fi utilizat în materialele bateriilor, printr-un parteneriat cu Norilsk Nickel din Rusia.

VDA a făcut ecou companiilor membre, inclusiv Volkswagen, BMW și Porsche, care au spus că se luptă să obțină cablaje cruciale, deoarece furnizorii din vestul Ucrainei au fost închiși.

Producătorii și furnizorii lucrează sub presiune pentru a compensa întreruperile și întreruperile din lanțul de aprovizionare și pentru a accelera soluții alternative”, a spus VDA.

Acesta a adăugat că este prea devreme pentru a estima efectul sancțiunilor comerciale.

Potrivit VDA, Germania a exportat anul trecut 4.100 de mașini în Ucraina și 35.600 de mașini în Rusia, reprezentând 1,7% din exporturile germane de mașini între ele.

În plus, producătorii germani au produs 170.000 de mașini în Rusia în 2021, în primul rând pentru piața internă.