Hyundai Ioniq 6: cel mai nou model al constructorului asiatic, aproape de lansare
Următorul model EV se îndepărtează de aspectul unghiular și încrețit al hatchback-ului Ioniq 5.
Hyundai devine elegant și rotunjit cu următorul său vehicul electric, sedanul Ioniq 6, atingând un aspect „raționalizat” care se abate de la unghiurile futuriste ale hatchback-ului Ioniq 5.
În lansarea fotografiilor oficiale ale exteriorului și interiorului lui Ioniq 6, Hyundai spune că „profilul aerodinamic cu o singură curbă” oferă cel mai elegant coeficient de rezistență al mărcii de până acum și găzduiește o „cabină asemănătoare coconului”. În timp ce trapa Ioniq 5 este cizelată și digitală, Ioniq 6 este mai fluidă și mai organică.
„Ioniq 6 implementează strategia de design Hyundai Look, care oferă fiecărui model un aspect unic, precum piesele de șah”, a declarat Hyundai Motor Co. într-un comunicat de presă din 29 iunie.
Ioniq 6 urmează lui Ioniq 5 ca cea mai recentă intrare în familia de vehicule electrice Ioniq a producătorului de automobile sud-coreean. Acesta va fi urmat de un crossover pe trei rânduri alimentat de baterii Ioniq 7.
Hyundai are planuri mari pentru viitor
Ioniq 5 a debutat în Europa anul trecut. Ioniq 6 va debuta în Europa în a doua jumătate a acestui an, iar Ioniq 7 este proiectat să ajungă pe piață în 2024. Hyundai va dezvălui specificațiile complete ale lui Ioniq 6 în iulie.
Popularitatea lui Ioniq 5 ajută la transformarea Hyundai într-un lider în vehiculele electrice atât în SUA, cât și în Europa. În primele patru luni ale anului, Hyundai s-a clasat pe locul 3 în vânzările de vehicule electrice din S.U.A., în spatele Ford și pe locul doi Kia, verișoara corporativă a companiei coreene.
În Europa, Ioniq 5 a fost cel mai bine vândut vehicul electric din regiune până în aprilie.
Hyundai a evitat să numească noua mașină un sedan, optând în schimb pentru „streamliner electrificat”. Dar chiar dacă Ioniq 6 primește un liftback, versiunea de intrare prezintă un aspect distinct cu patru uși.
Printre detaliile prezentate Hyundai spune că Ioniq 6 atinge un coeficient de rezistență super-slick de 0,21 printr-o serie de trucuri tehnologice și de design. Acestea includ nasul scăzut, clapetele de aer active în față, reductoarele de distanță dintre roți și oglinzile laterale digitale subțiri opționale.