Grevă feroviară în Marea Britanie, cea mai mare din ultimii 30 de ani. Haos în transportul public
Angajaţii sistemului feroviar britanic au declanșat, marţi, 21 iunie, cea mai mare grevă din ultimii 30 de ani. Aceștia solicită suplimentarea locurilor de muncă şi salarii mai mari. Mii de angajați își cer drepturile. Protestele din această săptămână au fost convocate de sindicatele nemulțumite de Network Rail – organismul public al Departamentului Transporturilor care deține și operează rețeaua feroviară din Marea Britanie.
Marea Britanie, lovită de cea mai mare grevă feroviară din ultimii 30 de ani
Economia feroviară din Anglia a fost afectată de numărul redus de pasageri care călătoresc cu trenul, pandemia favorizând munca remote. Sindicatele subliniază că serviciile feroviare au fost întotdeauna subvenționate de guvern. Acestea spun că mulți dintre membrii lor au lucrat pe tot parcursul pandemiei și au fost văzuți drept „eroi COVID”, dar acum se confruntă cu reduceri de locuri de muncă și salarii sub rata inflației.
Călătorii din UK se confruntă cu perturbări grave după ce negocierile nu au reușit să oprească cele mai mari greve feroviare din ultimele trei decenii. Mick Lynch, secretarul general al sindicatului feroviar RMT, a dat vina pe „mâna moartă” a guvernului pentru situația actuală, acuzând că miniștrii nu permit angajatorilor să negocieze liber. Se cere o creștere salarială de cel puțin 7%.
Ce trenuri și metrouri vor mai circula
Sindicatul muncitorilor feroviari, maritimi si din transporturi (RTM) a precizat că în zilele de marţi, 21 iunie, joi, 23 iunie, şi sâmbătă, 25 iunie, aproximativ 40.000 de angajați vor face grevă. De astăzi, doar unul din cinci trenuri va circula în zilele de grevă în nordul şi sud-vestul Angliei, Ţara Galilor şi Scoţia. Majoritatea trenurilor vor circula doar între orele 7:30 și 18:30, notează The Guardian.
Directorul executiv al Network Rail, Andrew Haines, a transmis că „nicio grevă nu este inevitabilă până în momentul în care începe”, dar a îndemnat lumea să călătorească cu trenul doar dacă este necesar.
„Ceea ce am ajuns să înțelegem este că mâna moartă a acestui guvern conservator este peste tot în această dispută, iar amprentele lui Grant Shapps și ADN-ul cancelarului Rishi Sunak sunt peste tot în problemele de pe calea ferată. Până când nu le vor permite acestor angajatori să negocieze liber, nu văd că vom obține o rezolvare”, a explicat Haines.
Sunt anunțate proteste în Europa
Potrivit RMT, există o „criză a costului vieţii” şi este „inacceptabil” ca lucrătorii feroviari din Marea Britanie să rămână fără job sau să se confrunte cu încă un an de „îngheţare a salariilor”, în contextul inflaţiei în creştere. De asemenea, sunt anunțate mai multe proteste ale sindicatelor din transporturi la Bruxelles, Praga, Amsterdam și Hamburg.