Google, sub lupa Consiliului European: de ce este acuzat gigantul tech
Google a primit o plângere antitrust din partea Consiliului European al Editorilor (EPC). În centrul acestei plângeri se află afacerile sale cu publicitate digitală, ceea ce ar putea întări investigația comisarului pentru concurență al UE, Margrethe Vestager, în această problemă.
Potrivit Reuters, gigantul tech a realizat în 2020 venituri de 147 de miliarde de dolari din reclame online, mai mult decât orice altă companie din lume. Reclamele afișate în servicul de căutare, YouTube și Gmail reprezintă cea mai mare parte a vânzărilor și profiturilor sale totale.
Ca referință, circa 16% din veniturile sale au provenit din activitatea de display sau de rețea a companiei, în care alte companii media folosesc tehnologia Google pentru a vinde reclame pe site-ul și aplicațiile lor.
În acest sens, Comisia Europeană a deschis o investigație în luna iunie, anul trecut, pentru a stabili dacă divizia grupului Alphabet favorizează propriile servicii de tehnologie de publicitate online în detrimentul rivalilor, agenților de publicitate și editorilor online.
Asociația comercială a publisherilor, din care fac parte Axel Springer, News UK, Conde Nast, Bonnier News și Editorial Prensa Iberica, a reclamat acest lucru la Comisia Europeană. Asociația a afirmat că Google deține un control adtech asupra publisherilor de presă.
”Este timpul ca Executivul UE să impună Google măsuri care să-i schimbe, de fapt, nu doar să-i conteste comportamentul”, a declarat Christian Van Thillo, președintele EPC, într-un comunicat. ”Google a obținut controlul de la un capăt la altul al lanțului valoric al tehnologiei publicitare, lăudându-se cu cote de piață de până la 90-100% în segmente ale lanțului tehnologic publicitar”, a completat el.