Geely are planuri mari: ce îți propun chinezii care dețin Volvo
Geely a spus că unul din cinci vehicule vândute în prima jumătate a anului a fost complet electric sau hibrid plug-in – vânzările din care au crescut de aproape patru ori – în comparație cu o scădere de 20% a vânzărilor de vehicule ICE.
Geely Automobile Holdings din China își propune să crească proporția de vehicule electrice în vânzările sale totale la 50% în 2023, pe măsură ce accelerează tranziția la energia electrică pe fondul scăderii cererii de mașini ICE.
Vânzările de hibride complet electrice și plug-in vor reprezenta deja peste 30% din vânzările lunare ale Geely în a doua jumătate a acestui an, a declarat CEO-ul Jerry Gan reporterilor într-un eveniment online de joi.
Unul din cinci vehicule vândute de Geely în prima jumătate a anului a fost complet electric sau hibrid plug-in, vânzările cărora au crescut de aproape patru ori, comparativ cu o scădere de 20% a vânzărilor de vehicule cu motoare cu ardere, potrivit companiei.
Geely, cu sediul la Hangzhou, cel mai important producător auto din China la nivel global, datorită investițiilor grupului în Volvo Cars și Mercedes-Benz, a înregistrat o scădere cu 35% a profitului net în prima jumătate a anului.
Geely „atacă” Europa
Compania a declarat că vânzările sale de vehicule, care au scăzut cu 9% în prima jumătate a anului în China, au fost sub așteptările managementului, invocând restricțiile legate de COVID-19 și penuria de semiconductori.
Aceste provocări, împreună cu intensificarea concurenței și creșterea costurilor materiilor prime și bateriilor, ar pune presiune asupra vânzărilor până la sfârșitul anului 2022, se arată în comunicat.
Sectorul auto din China a fost puternic afectat de eforturile guvernamentale de a combate COVID-19, multe zone, inclusiv centrul comercial din Shanghai, fiind blocate de diferite durate.
Autoritățile au încercat stimulente pentru a relansa cererea, iar guvernul central a redus la jumătate taxa de achiziție la 5% pentru mașinile cu un preț mai mic de 300.000 de yuani (45.000 de dolari) și cu motoare nu mai mari de 2,0 litri.
Geely a înregistrat o creștere de 29 la sută a veniturilor pe șase luni, deși în iunie, până la 58,18 miliarde de yuani, datorită prețurilor mai bune ale produselor și mixului de produse care au compensat scăderea vânzărilor.
De asemenea, Geely încearcă să se extindă în continuare în Asia de Sud-Est și Europa. Exporturile sale au crescut cu 64% în prima jumătate a anului și au reprezentat 18% din vânzările totale.
Geely a declarat anterior că vânzările sale anuale totale de vehicule, inclusiv mărcile de vehicule electrice Zeekr și Geometry, vor atinge 3,65 milioane de unități până în 2025, cu peste 30% dintre ele electrificate.