Ford nu pierde timpul: mașina electrică pe care o pregătește pentru Europa
Noul SUV complet electric al Ford are un aspect mai unghiular, mai robust decât vehiculele electrice ale Grupului VW bazate pe aceeași platformă electrică MEB.
Viitorul SUV complet electric al Ford din Europa, care va fi numit Explorer Sport, va fi primul model nou care va fi lansat sub etosul de marketing și design inspirat de „Spiritul aventurier” al producătorului auto.
Ford a tachinat aspectul EV pe rețelele de socializare înainte de dezvăluirea mașinii, care este așteptată să aibă loc în martie. Imaginile teaser ale mașinii sugerează un aspect mai unghiular și mai robust decât vehiculele electrice ale Grupului Volkswagen bazate pe aceeași platformă electrică MEB.
Ford a autorizat utilizarea arhitecturii MEB exclusiv electrice a Grupului VW pentru două modele complet electrice. Ford descrie cel de-al doilea EV drept un „crossover sport”.
Cele două vehicule electrice vor fi construite la fabrica Ford din Köln, Germania, înlocuind producția mașinii mici Fiesta, care va fi eliminată pe măsură ce piața europeană de mașini se va muta la mașini electrice.
Planul celor de la Ford
Explorer Sport este de așteptat să se încadreze în sectoarele compacte și medii și să concureze cu vehiculele electrice precum Toyota bZ4X, Nissan Ariya și VW ID4. Ford a spus că va avea o autonomie de 500 km cu o singură încărcare.
Ford s-a orientat spre SUV-uri pentru gama sa de mașini de pasageri în Europa, pe măsură ce se retrage din segmentele de vehicule în declin sau neprofitabile, cum ar fi segmentele mici, compacte, mijlocii și minivan. Fiesta va fi eliminată anul viitor, iar mașina compactă Focus va ieși din producție la uzina Ford din Saarlouis, Germania, în 2025.
De asemenea, Ford renunță la monovolumele S-Max și Ford Galaxy construite în Valencia, Spania. Producția modelelor se va opri în aprilie 2023. Producția mașinii de dimensiuni medii Mondeo din Valencia s-a încheiat deja.
Ford intenționează, de asemenea, să construiască vehicule electrice în Valencia, probabil construite pe o platformă electrică Ford, deși în august a declarat că amână investițiile de producție în Spania, invocând „o perspectivă revizuită pentru Europa”.