Finalul controverselor pentru Renault: ce se întâmplă cu AvtoVAZ

Finalul controverselor pentru Renault: ce se întâmplă cu AvtoVAZ

Renault va avea dreptul să răscumpere pachetul de acțiuni la producătorul Lada, dar eventual la un preț mai mare.

Renault își va transfera pachetul de 68% din cel mai mare producător de automobile din Rusia, AvtoVAZ, către un institut de cercetare auto pentru prețul simbolic de o rublă, a anunțat presa rusească, cel mai recent exemplu al instituțiilor locale care fac chilipiruri în timp ce companiile occidentale fug.

Ministerul Comerțului a mai spus că fabrica Renault de la Moscova, care produce mașini sub mărcile Renault și Nissan, va fi trecută la guvernul orașului, un alt semn pentru ceea ce autoritățile ruse intenționează să facă cu activele occidentale.

Renault a decis să-și transfere pachetul de acțiuni la AvtoVAZ, care deține marca Lada, către NAMI, deoarece nu avea capacitatea de a-și menține operațiunile în Rusia, a spus Ministerul Comerțului.

Renault are dreptul de a-și răscumpăra pachetul de acțiuni AvtoVAZ în termen de cinci până la șase ani de la NAMI, un institut fondat cu peste un secol în urmă în spatele proiectării și construcției mașinilor și camioanelor rusești, inclusiv a limuzinelor folosite de președintele Vladimir Putin.

O afacere interesantă

Manturov a sugerat că Renault va trebui să plătească mai mult de o rublă ca să răscumpere afacerea.

„Dacă în această perioadă facem investiții, atunci asta va fi luat în considerare când vine vorba de costuri. Nu vor fi cadouri aici”, a spus Manturov, citat de Interfax.

Renault este producătorul auto occidental cel mai expus pieței ruse. Compania a declarat că își va suspenda operațiunile la uzina din Moscova pe fondul presiunii crescânde asupra prezenței sale continue acolo după invazia Rusiei în Ucraina.

Renault construiește trei modele pe platforma Dacia Duster la uzina din Moscova.

AvtoVAZ construiește Lada, cel mai bine vândut brand din Rusia, în propriile fabrici și deține aproximativ 22% din piața locală.

Luna trecută, Renault a declarat că ia în considerare o reducere în valoare de 2,2 miliarde de euro, pentru a reflecta costurile potențiale ale suspendării operațiunilor în Rusia. Producătorul auto a obținut aproximativ 10% din veniturile sale din Rusia anul trecut.

Renault a achiziționat pentru prima dată o acțiune de 25 la sută în AvtoVAZ în 2008, la un cost de peste 1 miliard de dolari și și-a crescut treptat pachetul de acțiuni, consolidând complet AvtoVAZ în bilanțul său în 2017. A investit masiv pentru a moderniza uriașa fabrică Togliatti și a actualizat gama de modele oferite de Lada.

Rusia a declarat că va lua în considerare repatrierea activelor companiilor străine care și-au oprit operațiunile după invazie.

Citește și: