Facebook, Instagram și TikTok în România: câți români folosesc rețelele de socializare
Rețelele sociale au prins contur și în România. Statisticile arată că anul acesta, în ianuarie, la noi în țară existau 13,3 milioane de utilizatori de rețele sociale.
Acest număr înseamnă, mai exact, echivalentul a 69,7% din totalul populației. Cu toate astea, trebuie menționat că utilizatorii de social media pot să nu reprezinte indivizi unici, ci din contră, un singur om să dețină mai multe conturi.
Conform unei analize a companiei de consultanță Kepios, citată de Economica, utilizatorii de social media din România au crescut cu 1,3 milioane (+10,8%) între 2021 și 2022.
Rețelele de socializare în România
Concret, Facebook avea 9,9 milioane de utilizatori în România la începutul acestui an, iar Instagram avea 5,4 milioane de utilizatori în România la începutul anului 2022. De reținut este că cifrele de audiență revizuite ale companiei înseamnă că reach-ul publicitar al Facebook în România a fost echivalent cu 51,9% din totalul populației la începutul anului 2022. Cu toate acestea, Facebook restricționează utilizarea platformei sale de către persoanele cu vârsta de până în 13 ani, așa că merită subliniat și faptul că 59,7% din audiența „eligibilă” din România folosește un cont de Facebook în 2022.
De asemenea, YouTube avea 13,3 milioane de utilizatori în România la începutul anului 2022. Adică raza de acțiune a YouTube în 2022 pentru publicitate era echivalentă cu 69,7% din populația totală a României la începutul acestui an.
Mai mult, conform ByteDance, TikTok avea 6,37 milioane de utilizatori cu vârsta de 18 ani și peste în România la începutul anului 2022. Reclamele TikTok au ajuns la 41% din toți adulții cu vârsta de 18 ani și peste în România la începutul anului 2022. Ca referință, reach-ul publicitar al TikTok în România a fost echivalent cu 37,9% din baza locală de utilizatori de internet la începutul anului, indiferent de vârstă.
Potrivit ANCOM, la sfârșitul anului 2021, în România existau 21,2 milioane de conexiuni active la internet mobil, ceea ce reprezintă o creștere de 4 procente. Dintre acestea, 74% erau conexiuni de tip 4G sau 5G, ceea ce reprezintă 15,6 milioane, fiind în creștere cu 15 puncte procentuale. De asemenea, traficul de internet mobil a crscut la 1.500 PB, fiind pe o pantă ascendentă cu 32%, în comparație cu anul 2020, ceea ce reprezintă că traficul mediu a ajuns la 6,5 GB lunar/locuitor.