Dezastrul care a micșorat producția Škoda: ce se întâmplă cu modelul Octavia
Incendiul de la Mladá Boleslav, care a cuprins uzina Grupo Antolin, va afecta producția Škoda Auto. Mai presus de toate, va impacta producția modelului Octavia.
Incendiul, care a izbucnit sâmbătă seara la Mladá Boleslav și s-a extins la uzina Grupo Antolin, va avea un impact dur asupra producției celui mai mare producător de automobile ceh, Škoda Auto. Compania afectată face panouri de uși pentru aceasta, iar producătorul de mașini nu poate înlocui în niciun fel partea dată a țesăturii.
„Fără țesătură, va trebui să închidem fiecare Octavia produsă, pentru că întreruperea va afecta doar acest model. Bănuiesc că vom amâna 16.000 de Octavia neterminate din cauza incendiului înainte ca situația să se calmeze”, spune liderul sindical Škoda, Jaroslav Povšík, într-un interviu pentru HN, adăugând că el estimează complicații în producție pentru câteva luni.
Skoda și-a atins obiectivul
Cu toate acestea, Škoda, deținută de grupul VW, spune că și-a atins cu mult obiectivul de CO2 al flotei UE în 2021.
Valoarea medie de emisie a tuturor modelelor livrate în 2021 în statele membre ale Uniunii Europene, precum și în Norvegia și Islanda a fost de 114,8 g/km – cu 3 g sub limita stabilită de UE.
Se spune că ponderea crescută a vehiculelor integral electrice, în special, a scăzut valorile medii ale emisiilor și, astfel, a contribuit semnificativ la îndeplinirea obiectivelor.
Škoda spune, de asemenea, că „merge înainte cu decarbonizarea flotei sale de vehicule”. În 2021, producătorul de mașini ceh a livrat în statele membre ale Uniunii Europene aproximativ 43.400 de vehicule electrice, inclusiv Norvegia și Islanda, împreună cu 27.600 de hibride plug-in.
Škoda subliniază că SUV-ul complet electric Enyaq iV joacă un rol major în atingerea obiectivului de CO2 al flotei UE.
A livrat deja aproximativ 39.000 de unități clienților din UE – și din Norvegia și Islanda.
A fost cel mai bine vândut vehicul electric în Țările de Jos și Republica Cehă în 2021.