Decizie drastică luată de Volkswagen: ce se întâmplă cu ID3
Volkswagen a eliminat toate versiunile, cu excepția uneia, ale mașinii sale electrice ID3, pentru a scurta timpii de livrare pe fondul penuriei de semiconductori.
Acțiunea temporară înseamnă că numai ID3 Pro Performance Life este disponibil momentan. Are un preț de 42,834 de EUR și poate avea un număr limitat de opțiuni.
„Din cauza cererii foarte mari pentru Volkswagen ID 3 complet electric, combinată cu situația de alimentare cu semiconductori încă volatile, termenele de livrare pentru acest model popular sunt în prezent mult mai lungi decât de obicei”, a declarat Volkswagen.
„Prin urmare, pentru a minimiza perioada de așteptare pentru o mașină nouă, Volkswagen a simplificat temporar gama de modele ID 3 pe unele piețe.”
ID3 Pro Performance folosește o baterie de 58 kWh, oferind o autonomie de 420 de km. Mașina este alimentată de un singur motor electric, care produce 204 CP. Specificațiile de viață includ roți de 18 inch, scaune cu microfibre, navigație prin satelit, faruri cu LED, încărcare wireless pentru smartphone, intrare fără cheie și o cameră pentru vedere în spate.
Microcipurile, problemă majoră
Comenzile pentru ID3 Tour, care utilizează o baterie mai mare de 82 kWh, au fost suspendate în noiembrie. ID3 Pure Performance, care utilizează o baterie de 45 kWh, nu este, de asemenea, disponibil pentru comandă.
VW ID4 mai mare rămâne disponibil la comandă în șase niveluri de echipare, cu o gamă de baterii de 58 kWh și 82 kWh. În timp ce noul ID5, este oferit în prezent în trei variante, toate cu o baterie de 82 kWh.
Volkswagen are în prezent o bancă de comenzi de 95.000 de modele ID în toată Europa și se așteaptă ca situația aprovizionării să rămână „complicată” pentru prima jumătate a anului 2022.
Producătorul auto plănuiește să crească producția în a doua jumătate a anului. Directorul executiv al VW, Herbert Diess, a declarat că furnizarea de cipuri este singura provocare majoră în acest moment, modelele de top ale mărcilor sale premium fiind deja vândute pentru tot anul 2022.
„Situația aprovizionării este din ce în ce mai bună, dar nici în 2022 nu vom putea construi toate mașinile pe care le-am putea vinde. Dar vedem oportunități pentru creșterea în continuare a producției, mai ales în a doua jumătate a anului”, a adăugat acesta.