Cum strâng românii cureaua, la mâncare: să fie mult și ieftin, cum aud de o promoție, dau buzna
Trăim vremuri în care costul traiului de zi cu zi a ajuns la un nivel greu de suportat pentru omul de rând, al cărui salariu e din ce în ce mai lipsit de valoare. În aceste condiții, economisirea și strânsul curelei devin literă de lege, în tot mai multe dintre casele noastre.
Cu o rată anuală a inflației de aproape 16%, vedem cu ochii noștri cum totul se scumpește, în timp ce veniturile, fie că vorbim despre pensii sau despre salarii, au rămas în mare parte neschimbate sau au crescut insignifiant în ultimul an.
Avem scumpiri semnificative la bunuri și servicii de consum larg, fără de care nu putem trăi decent. Din nefericire pentru buzunarele noastre, mâncarea s-a scumpit foarte mult, la fel și facturile la energia electrică sau la gazul natural. Prin urmare, românii încearcă să fie cât mai economi, iar pentru a reuși să nu mai cheltuiască atât de mult, au diverse strategii.
Un retailer care a urmărit românii făcând cumpărături, spune că i-a văzut cum se uită întâi la preț
De exemplu, reprezentantul unuia dintre cei mai puternici jucători pe piața de retail românească susține că observă o schimbare în comportamentul de consum al oamenilor. Au devenit foarte preocupați de preț. Acesta este, din nou, principalul factor în funcție de care cumpărătorii decid dacă fac sau nu fac o anumită achiziție alimentară.
De asemenea, oamenii vânează promoțiile. Reducerile de preț sunt din ce în ce mai atractive, fiindcă ele ne pot oferi o ocazie reală de a economisi niște bani, cumpărând, totuși, ceea ce ne dorim. De altfel, interesant este că românii sunt atrași mult și de proveniența produselor, mai ales dacă sunt autohtone.
Marek Dolezal, COO PENNY România, căci de la el avem aceste date, promite că în cadrul lanțului de magazine pe care îl conduce vor fi produse românești la raft în proporție de 60%, până la finele lui 2023. Mai exact, acestea să aibă ca ingredient principal local și să fie procesate și ambalate în țara noastră.
„Clienții noștri își doresc produse românești cu condiția să fie competitive. (…) Penny are deja 60-65% dintre produsele de pe raft produse realizate, ambalate în România. Problema vine de a avea în România întreg procesul de fabricație”, a spus oficialul Penny.