Controale ANPC în Capitală. Comisarii au descins în autobuzele STB, ce au găsit: „Pare desprins din reclamele la detergenţi”
Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor fac, miercuri dimineaţă, mai multe controale în mijloacele de transport în comun din baze şi depourile Societăţii de Transport Bucureşti. Potrivit primelor imagini, inspectorii ANPC au găsit autovehicule murdare şi cu scaune deteriorate.
ANPC a descins în autobuzele STB din Capitală
ANPC a demarat, miercuri dimineaţa, acţiuni de verificare a mijloacelor de transport în comun ale Societăţii de Transport Bucureşti (STB), operațiunea fiind în desfăşurare, anunță reprezentanţii săi.
„Începând cu ora 4, în această dimineaţă, 14 comisari ai structurii Bucureşti -Ilfov au desfăşurat acţiuni de verificare a activităţii STB. Au fost evaluate mijloacele de transport în comun din mai multe baze/depouri”, transmit reprezentanţii ANPC.
Anunț făcut de Horia Constantinescu
Conform primelor imagini din timpul controalelor, angajații ANPC au descoperit mijloce de transport în comun murdare și scaune având capitonajul deterior. De asemenea, unele elemente metalice sunt afectate de rugină, iar podelele nu sunt spălate, în timp ce mânerele de susţinere sunt deteriorate. În cursul zilei, Protecția Consumatorilor urmează să prezinte concluziile operațiunii la STB.
„Să cureţi 43 de tramvaie cu doar două persoane, în trei ore, pare desprins din reclamele la detergenţi”, a reacționat şeful ANPC, Horia Constantinescu.
Controale în magazinele Penny
În luna septembrie, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a realizat o serie de controale, pentru a verifica modul în care este respectată legislația în vigoare în magazinele lanțului de supermarketuri Penny, la nivelul întregii țări.
„Bright as a new penny”, așa spun englezii cu referire la ceva strălucitor, excepțional. Noi nu putem asocia Penny-ul nostru cu ceva de excepție, nou, bine întreținut. Alte sancțiuni, aceleași abateri! A trecut prea mult timp de când nimeni nu a evaluat corespunzător activitatea acestui retailer. Iar el a uitat să mai fie suficient de atent cu dumneavoastră, consumatorii.
Ne vom vedea curând cu conducerea celor de la Penny. Sunt convins că au scuze, justificări, explicații și alte zeci de variante, altele decât acelea de a pune mâna pe mop sau de a o băga în buzunarul companiei pentru a înlocui echipamentele prea vechi.
Strig eu în numele consumatorilor: RESPECTAȚI-NE!”, a subliniat atunci șeful ANPC.
Amenzi aplicate de Protecția Consumatorului
Astfel, comisarii au verificat 256 de magazine aparținând lanțului Penny, dintre cele 306 pe care compania Rewe România SA le administrează în țara noastră. Pentru neregulile constatate, ANPC a aplicat următoarele sancțiuni:
- 333 de amenzi contravenționale (în valoare totală de 3,5 milioane de lei);
- 110 avertismente;
- oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme, în valoare de peste 100.000 lei;
- oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor, pentru 29 de unități;
- închiderea unității pentru o perioadă de până la șase luni, pentru șase magazine, din județele Bacău (4 unități), Prahova (1 unitate) și Giurgiu (1 unitate).