05 apr. 2022 | 16:25

Comisia Europeană și industria auto: ce se va întâmpla cu mașinile ”clasice”

ACTUALITATE
Comisia Europeană și industria auto: ce se va întâmpla cu mașinile ”clasice”

Comisarul european pentru Piața Internă încurajează industria auto să asigure tranziția electrică pentru a fi pregătită pentru 2035, continuând în același timp să exporte vehicule termice sau hibride în țările care vor încă avea nevoie de ele.

Comisarul european pentru piața internă Thierry Breton le-a cerut producătorilor auto europeni să continue să exporte mașini cu motoare cu ardere internă, în ciuda interdicției lor în UE din 2035, pentru a satisface cererea de pe alte continente.

Bruxelles-ul și-a anunțat anul trecut obiectivul de a reduce emisiile de CO2 de la mașinile noi din Uniunea Europeană la zero începând cu 2035, ceea ce va împiedica vânzarea vehiculelor pe benzină și diesel până la această dată în favoarea motoarelor 100% electrice.

„Chiar dacă Europa interzice vânzarea motoarelor cu ardere internă, alte țări din lume vor continua să le folosească”, a spus domnul Breton, în timpul unei călătorii în Lombardia, unde s-a întâlnit cu reprezentanți ai industriei auto, inclusiv cu președintele Stellantis, John Elkann.

Thierry Breton a subliniat că nivelul de piață al energiei electrice va fi limitată la 12% din vânzările de mașini noi în Africa în jurul anului 2030 și la 40% în Statele Unite sau India.

Închiderea fabricilor și distrugerea locurilor de muncă

„Încurajez întregul ecosistem auto, pe de o parte să asigure tranziția electrică pentru a fi pregătit pentru 2035 în UE, dar și să continue să exporte vehicule termice sau hibride în țările care vor avea în continuare nevoie de el pentru mulți ani sau decenii”, a declarat el pentru AFP.

Comisarul european a dorit ca producătorii „să nu uite că vocația lor este de a servi piața mondială și de a avea grijă de întregul ecosistem industrial”.

El a adăugat că dorește ca „grupurile mari să-și înțeleagă pe deplin responsabilitățile și să continue să producă motoare termice în Europa pentru restul lumii, mai degrabă decât să se mute brusc din motive care nu ar fi de înțeles”.

Producătorii europeni au avertizat în mod repetat asupra impactului social al tranziției ecologice, temându-se că aceasta va duce la închiderea fabricilor și distrugerea locurilor de muncă.

Pe lângă obiectivul 100% electric în 2035, Comisia trebuie să prezinte până în iulie o propunere de noi reglementări dure privind emisiile de poluanți de la automobile, viitorul standard Euro 7, care trebuie să se aplice din 2025.

Pentru Thierry Breton, acest standard, care va fi printre cele mai stricte din lume, va oferi producătorilor europeni un avantaj competitiv. „Acest know-how le va permite să fie mai competitivi decât alții pe piața mondială pentru vehicule termice sau hibride cu emisii foarte scăzute de CO2 și derivați poluanți”.