Ce vor tinerii din generația Z de la locul de muncă: sunt diferiți față de vechea generație
Generația Z schimbă regulile și în câmpul muncii. Tinerii își aleg angajatorul și nu invers, însă au în vedere și alte aspecte, cum ar fi beneficiile extrasalariale, dar și responsabilitatea socială a companiei la care se angajează.
Andrei Dumitrel este fondatorul My Benefits, o platformă de beneficii pentru angajați 100% românească, și în urma unui interviu pentru Economica.net, a tras niște concluzii despre tinerii și piața muncii.
“Generația Z e diferită, într-adevăr, față de celelalte pentru că vine într-o piață a muncii matură, în care nevoia pentru angajați bine pregătiți este foarte mare și companiile încearcă să atragă talent cât mai bun, așa că pentru ei zona de beneficii flexibile trebuie să definească și zona de cultură a companiei. Îi interesează oportunitățile de formare profesională și cele de dezvoltare personală”, spune Andrei.
Generația Z pune accent pe beneficii la locul de muncă
De asemenea, el adaugă faptul că generația Z este o generație conștientă din punct de vedere social și, “în consecință, ei vor căuta să lucreze pentru companiile care sunt orientate spre un scop și pun în valoare responsabilitatea socială corporativă”.
În ceea ce privește beneficiile pe care tinerii din noua generație le urmăresc, pe lângă salariul propriu-zis, Andrei spune că cele mai populare rămân în continuare tichetele de masă și tichetele de vacanță.
“Sper în continuare să crească și zona de tichete de cultură. De asemenea, ne dorim ca împreună cu HR -ul companiilor, să educăm angajații să folosească mai mult bugetele pe care le primesc și pentru pensii private, pentru asigurări de sănătate, abonamente de sănătate, deoarece acestea au facilități fiscale care pot fi văzute ca o formă de economisire. Încurajăm și creșterea bugetelor pentru dezvoltare personală, dar și fizică – fitness și wellness, chiar dacă aici nu avem scutiri de taxe”, a declarat acesta.
Tot de la Andrei Dumitrel aflăm că, într-adevăr, contează foarte mult și profilul angajatului, vârsta acestuia, pregătirea, educația, pentru că influențează alegerile pe care le fac.
„Noi, prin My benefits, putem doar cumva să-i îndrumăm într-o anumită direcție. Acesta e și motivul pentru care noi personalizăm baza de beneficii în funcție de profilul angajaților fiecărei companii”, conchide acesta.