BMW continuă investițiile în hidrogen: ce planuri de viitor are producătorul german
BMW testează la uzina sa din Leipzig un arzător capabil să funcționeze atât cu hidrogen, cât și cu gaz, a declarat producătorul, anunțând o investiție de 800 de milioane de euro în linii noi de asamblare a bateriilor.
Arzătorul, dezvoltat împreună cu firma de tehnologie de ardere Saacke pentru a reduce emisiile de carbon în procesul de producție, este capabil să treacă de la hidrogen la gaz sau invers în timpul utilizării.
În prezent, BMW cumpără hidrogen produs din gaze naturale și cumpără certificate pentru hidrogen verde, fabricat de același producător folosind electrolizoare alimentate cu energie regenerabilă, pentru a-și echilibra amprenta de carbon.
În viitor, intenționează să obțină hidrogen verde direct în centrală printr-o conductă condusă extern, care se estimează că va funcționa din 2024.
Dacă arzătorul pilot supraviețuiește testului și este disponibil suficient hidrogen verde, toate arzătoarele din unitatea de producție – printre cele mai consumatoare porțiuni de energie din linia de producție de mașini – ar putea fi convertite în hidrogen, a spus directorul fabricii Petra Peterhaensel.
Investiții serioase
BMW folosește deja o flotă de camioane alimentate cu hidrogen pentru transportul logistic și cinci rezervoare de depozitare la sediu.
Hidrogenul verde a fost prezentat ca fiind cheia pentru decarbonizarea industriilor bazate pe cărbune, gaz și petrol, dar a fost în mod tradițional mult mai scump de produs decât alte forme de hidrogen – de patru ori mai mult decât hidrogenul produs din gaz, a declarat furnizorul BMW pentru presa locală. Martie.
Cu toate acestea, creșterea prețurilor gazelor naturale face ca hidrogenul produs din combustibili fosili să devină din ce în ce mai neeconomic, stimulând un nou interes pentru hidrogenul verde.
BMW a mai spus că va adăuga o a treia linie de asamblare a bateriilor și cinci linii de lăcuire a celulelor la uzina din Leipzig până în 2024, urmând să urmeze alte două linii de asamblare de baterii de înaltă tensiune.
Producătorul auto asamblează baterii în alte două fabrici din Germania – Dingolfing și Regensburg – precum și în uzina sa din Spartanburg din SUA și în fabrica sa din Shenyang din China.