08 sept. 2022 | 14:25

AvtoVaz are planuri mari: ce se întâmplă cu producția de vehicule Lada

ACTUALITATE
AvtoVaz are planuri mari: ce se întâmplă cu producția de vehicule Lada

Șeful AvtoVaz, care construiește marca Lada deținută anterior de Renault, a declarat că vor fi lansate noi modele și vor stabili un obiectiv anual de producție de 500.000 de unități.

Șeful producătorului auto rus AvtoVaz a declarat că firma va lansa noi modele de la marca sa Lada, după părăsirea acționarului majoritar Renault, ca urmare a invaziei Ucrainei de către Rusia.

Executivul, Maxim Sokolov, a declarat miercuri că propunerile pentru noile modele vor fi prezentate la o ședință a consiliului de administrație la sfârșitul acestei luni.

Compania intenționează să producă 500.000 de mașini pe an, în mare parte în fabrica sa Togliatti. Vânzările au revenit cu 75 la sută în august față de iulie.

„După ce acționarii anteriori ai companiei Renault au plecat în mai, compania a stat inactiv mai mult de două luni… dar am reușit să înființăm noi lanțuri de producție și logistică și să asigurăm aprovizionarea cu componente pentru producția de modele de bază”, a spus Sokolov în cadrul evenimentului Forumul Economic de Est.

Vânzările de mașini noi în Rusia au scăzut în august cu 62% față de anul precedent, după o scădere de 74,9% în iulie, potrivit Asociației Întreprinderilor Europene (AEB).

Renault luase cota majoritară în AvtoVaz la sfârșitul anilor 2010 și a investit miliarde pentru a moderniza fabrica Togliatti. Dar a ieșit din filiala rusă în această primăvară și a anulat valoarea investiției respective.

Fără Renault

Producătorul auto occidental cel mai expus pieței ruse a declarat că participația sa de aproape 67,69% în AvtoVAZ a fost vândută Institutului Central de Cercetare și Dezvoltare Auto și Motoare din Rusia, numit Nami.

„Închiderea acestor tranzacții nu este supusă niciunei condiții, iar toate aprobările necesare au fost obținute”, a spus Renault într-un comunicat.

„Astăzi, am luat o decizie dificilă, dar necesară și facem o alegere responsabilă față de cei 45.000 de angajați ai noștri din Rusia”, a spus CEO-ul Luca de Meo la momentul respectiv.

Constructorul francez plănuise să combine Lada și filiala sa din România low-cost, Dacia. Cele două mărci vor împărtăși bazele bazate pe platforma CMF a Renault-Nissan, cu scopul de a construi 1 milion de vehicule pe an pe o arhitectură comună.

Nu este clar dacă noile modele Lada ar folosi noua platformă sau pe cele existente.