Audi se gândește la viitor: conceptul construit pentru ”mega-orașe”
Audi dezvăluie conceptul Urbansphere având în vedere mega-orase precum Shanghai și Beijing.
Audi spune că Urbansphere, conceptul său electric, a fost dezvoltat având în vedere clienții chinezi care locuiesc în mega-orașele țării – locații cu populații de peste 10 milioane de oameni, cum ar fi Shanghai și Beijing.
Prin urmare, SUV-ul oferă cel mai mare spațiu interior al oricărui Audi până în prezent și pune accent pe atributele de tip lounge și pe accentele de lux care îl fac un living pe roți sau un birou mobil în timpul petrecut în trafic.
Aceste caracteristici sunt cuplate cu funcții avansate de conducere autonomă. De exemplu, volanul, pedalele și tabloul de bord convențional pot fi ascunse atunci când vehiculul este în modul de conducere automată.
Directorii Audi au spus că intenționează să vândă consumatorilor un vehicul compatibil cu nivelul 4, care poate prelua controlul asupra mașinii, până în 2026.
Urbansphere este unul dintre cele trei mașini concept dezvoltate de Audi, împreună cu roadsterul Skysphere cu propulsie electrică, care a debutat în august 2021, și Grandsphere, un sedan mare de lux, cu două scaune pe rândul din față și o bancă din spate.
Conceptul, care se bazează pe platforma Premium Platform Electric a grupului Volkswagen, are două motoare electrice care oferă o putere totală de 295 kilowați (396 CP). Raza de acțiune a mașinii este de până la 750 km, pe baza regulilor WLTP.
Utilizarea tehnologiei de încărcare de 800 de volți înseamnă că bateria, care are o capacitate de peste 120 de kilowați-oră, poate fi încărcată de la 5 la 80% în mai puțin de 25 de minute, a spus Audi.
Cum te simți?
Ca parte a programului de co-design dezvoltat cu clienții chinezi, Urbansphere are un program adaptiv de reducere a stresului care utilizează scanări faciale și analize vocale pentru a determina cum se simt pasagerii.
Programul poate oferi sugestii personalizate pentru relaxare, de exemplu, o aplicație de meditație poate fi utilizată prin intermediul ecranului personal și a zonei de sunet private din tetiere.
O consolă centrală se rotește în sus și conține un dozator de apă și ochelari pentru pasagerii de pe scaunele din spate.
Utilizarea tonurilor moi de bej și gri, lemn și lână, precum și materialele sintetice utilizate în lambriuri, învelitoare pentru scaune și covoare pentru podea contribuie la un mediu calm și luxos.
Cele patru scaune pe două rânduri se pot pivota și oferă o gamă largă de opțiuni de reglare, inclusiv un spătar care poate fi înclinat până la 60 de grade, în timp ce suporturile pentru picioare pot fi extinse în același timp.
Un ecran OLED de format mare, transparent, poate pivota vertical din zona acoperișului în zona dintre rândurile de scaune, ocupând întreaga lățime a interiorului.
Vehiculul oferă opțiuni de urmărire a ochilor, gesturi, voce și atingere pentru a activa sistemele de control al climatizării și infotainment.
Vehiculul de 5510 mm lungime, 2000 de metri lățime și 1780 mm înălțime are uși cu balamale care se deschid larg ca o pereche de brațe pentru a primi pasagerii înăuntru. Are, de asemenea, un arc de acoperiș curat, roți de 24 de inch și o formă de pană simplificată, definită de un parbriz mare și plat.
Iluminare dinamică
Audi s-a concentrat pe implementarea efectelor dinamice de iluminare pentru a semnala clar altor utilizatori ai drumului. Faza scurtă și faza lungă sunt implementate prin intermediul segmentelor de lumină în secțiunile exterioare ale vehiculului, completate de o suprafață LED cu matrice situată în spate.
O sprânceană creata digital funcționează și ca semnal de viraj dinamic, iar suprafețele iluminate pot fi adaptate la situația de trafic, mediul sau starea de spirit a pasagerilor.
O notă suplimentară de lux este „covorul roșu digital” care se activează atunci când ușile sunt deschise, care este menit să întâmpine proprietarii de vehicule în interior.