Audi își mărește gama de mașini electrice: modelul A6 break, cel mai nou vehicul
Audi a prezentat vagonul dezvăluind conceptul A6 Avant e-tron.
Break-ul electric Audi se bazează pe noua platformă PPE dezvoltată împreună cu Porsche.
Versiunea de producție a conceptului de 5000 mm lungime va oferi până la 700 km de autonomie conform standardului WLTP, în funcție de sistemul de propulsie și varianta de model.
Își împărtășește Premium Platform Electric (PPE) cu sedanul A6 Sportback e-tron dezvăluit de Audi anul trecut și cu viitoarele crossover-uri electrice Audi Q6 și Porsche Macan.
Sistemul de propulsie și tehnologia bateriei se bazează pe un sistem de 800 de volți cu o capacitate de încărcare de până la 270 de kilowați.
Audi a spus că A6 Avant e-tron poate consuma suficientă energie în doar 10 minute la o stație de încărcare rapidă pentru a conduce aproximativ 300 km.
Elementul cheie al viitoarelor mașini bazate pe PPE Audi și Porsche este un modul de baterie între axe, care în cazul conceptului A6 Avant deține aproximativ 100 de kilowați-oră de energie.
Utilizarea întregii baze a vehiculului face posibilă realizarea unui aspect relativ plat al bateriei.
Designul conceptului ajută la reducerea rezistenței aerodinamice, iar exteriorul este definit și mai mult de roți de 22 de inch, contopiri scurte și absența marginilor dure.
Pasajele roților sunt conectate printr-o zonă sculptată a bateriei deasupra panoului basculant evidențiat cu o incrustație neagră, un element de design împărtășit între modelele e-tron Audi.
Oglinzile exterioare virtuale bazate pe cameră de la baza stâlpului A adaugă o notă futuristă suplimentară.
Cel mai avansat Audi
Vehiculul are elemente avansate de iluminare cu LED, inclusiv patru proiectoare LED de înaltă rezoluție integrate în colțurile vehiculului și faruri frontale Digital Matrix LED.
Dacă vehiculul este parcat în fața unui perete în timpul unei pauze pentru a reîncărca bateria, șoferul și pasagerii ar putea, teoretic, să-și petreacă timpul jucând un joc video proiectat pe acesta.
În plus, proiecțiile din jurul mașinii permit extinderea razei de comunicare dincolo de vehicul pentru prima dată. Conectivitatea inteligentă permite vehiculului să partajeze informații altor utilizatori ai drumului prin semnale vizuale.
Într-un interviu online publicat de Audi, șeful de design exterior al companiei, Philipp Roemers, a explicat rolul central pe care proporțiile rafinate l-au jucat în designul lui A6 Avant e-tron, invocând necesitatea unui ampatament lung din cauza bateriei uriașe.
„Desigur, am făcut câteva trucuri, de exemplu o aplicație de aluminiu care trece de-a lungul părții superioare a caroseriei și merge în spoilerul din spate, ceea ce face mașina mai joasă vizual decât este fizic”, a spus el.
O atenție deosebită a fost acordată designului părții frontale, incluzând o grilă inversată, cu un singur cadru, care este mărginită în partea de jos de prize de aer adânci pentru răcirea transmisiei, bateriei și frânelor.
Înconjurul grilei include, de asemenea, iluminare și senzori integrati. Proprietarii vor putea, de asemenea, să-și creeze propria semnătură personalizată pentru lumini de zi, a spus Roemers.
„De la 100 de metri se vede clar că este un Audi, în timp ce, în același timp, se vede că este electric”, a spus el.