Ar putea fi cele mai deștepte mașini de pe străzile din Europa: ce face Mercedes
Producătorul auto va oferi sistemul de conducere autonomă condiționată, primul omologat pentru drumurile publice europene, ca opțiune începând de la 5.300 de dolari.
Mercedes-Benz va oferi Drive Pilot, primul sistem de conducere autonomă de Nivel 3 omologat pentru drumurile publice europene, ca opțiune pentru modelele S-Class și EQS începând cu 17 mai.
Drive Pilot va costa 5.000 de euro pentru Clasa S și 7.430 de euro pentru EQS în Germania, a declarat Mercedes.
Sistemul permite mașinii să preia controlul asupra funcțiilor de conducere în anumite condiții, eliberând șoferul să facă alte lucruri, cum ar fi să răspundă la e-mailuri. Drive Pilot este aprobat pentru utilizare pe autostrăzile germane de aproximativ 13.000 km la viteze de 60 km/h sau mai puțin, ceea ce înseamnă că utilizarea sa principală ar fi în trafic aglomerat sau ambuteiaje.
Drive Pilot folosește radar, lidar și camere, precum și senzori cu ultrasunete și umiditate, pentru a furniza computerelor vehiculelor date despre starea drumului. Acesta controlează viteza, frânarea și poziția benzii.
Sistemul poate cere șoferului să preia controlul în orice moment, o condiție prealabilă pentru autonomie de Nivelul 3. Dacă șoferul nu răspunde în 10 secunde, mașina se va opri de urgență.
Sistemul va fi oferit doar în mașinile noi și nu poate fi modernizat, a declarat un purtător de cuvânt al Mercedes, deoarece necesită instalarea de hardware suplimentar.
Tehnologie de ultimă generație
Mercedes a primit aprobarea în decembrie de la autoritățile germane de reglementare pentru sistem, învingând Tesla și alți rivali în cursa pentru câștigarea certificării pentru conducere asistată condiționat sau Nivelul 3 pe scara SAE.
Producătorul auto urmărește să primească certificarea pentru a vinde sistemul în California și Nevada până la sfârșitul acestui an. Germania rămâne singura țară europeană care permite conducerea automată de Nivel 3, a spus purtătorul de cuvânt al Mercedes.
BMW, rivalul premium al Mercedes, speră să obțină aprobarea în acest an pentru un sistem de Nivel 3 în noul său sedan de lux Seria 7. Tesla a promis de multă vreme abilități adevărate de „apăsare” pentru pachetul său Full Self Driving, dar totuși solicită șoferilor să fie pe deplin atenți și gata să preia conducerea.
Audi și-a pregătit sedanul A8 pentru conducerea de nivelul 3, dar a suspendat efortul în 2020, iar Honda a câștigat aprobarea condiționată în Japonia în 2021 pentru un sistem similar, dar l-a implementat doar în producție limitată.
Volvo testează ceea ce numește „conducere autonomă nesupravegheată”, pe care își propune să îl aibă la dispoziție clienților din California, înainte de a-l lansa pe alte piețe.
Stellantis spune că va avea Nivelul 3 disponibil până în 2024.
Mercedes spune că se pregătește pentru următorul pas în conducerea automată cu „preinstalarea” Intelligent Park Pilot, care permite parcarea fără șofer.