05 sept. 2022 | 12:25

Apple este în fața Tesla: performanța „mărului” care nu a lansat încă o mașină

ACTUALITATE
Apple este în fața Tesla: performanța „mărului” care nu a lansat încă o mașină

Apple Car, presupusul proiect neanunțat de vehicul electric aflat în prezent în lucru, este o opțiune mai populară decât o nouă Tesla în rândul consumatorilor, potrivit unui sondaj recent al cumpărătorilor de vehicule.

Apple s-a clasat pe locul al treilea în lista de considerente de marcă pe care oamenii le „adoră” și de la care ar lua în considerare cumpărarea unui vehicul, conform unui sondaj realizat de Strategic Vision pe 200.000 de proprietari de vehicule noi. Cel mai recent sondaj subliniază că fantoma Apple Car este o opțiune mai populară decât vehiculele electrice Tesla, în ciuda faptului că nu este încă disponibilă pe piață.

Apple a venit după mărcile auto japoneze Toyota și Honda și a lăsat pe urme producători de automobile consacrați precum Tesla, Lexus și BMW în sondajul a peste 45 de mărci de mașini. „Apple este a treia cea mai mare evaluare a mărcii, 26% dintre clienți declarând că ar „lua în considerare cu siguranță” un vehicul marca Apple în viitor; imediat după Toyota (38%) și Honda (32%), urmate de Ford (21%) și Tesla (20%)”, a relevat sondajul.

Un brand iubit

„Ceea ce ar trebui să fie îngrijorător pentru alții este că Apple generează o cantitate mai mare de dragoste decât orice altă companie de automobile, dublu față de mărcile puternice precum Honda, Toyota și Tesla”, a menționat președintele Strategic Vision, Alexander Edwards. Interesant este că peste jumătate dintre respondenții care dețin vehicule Tesla au spus că ar lua în considerare achiziționarea unei mașini Apple, se arată în sondaj, la care Edwards a comentat că „toată lumea ar trebui să fie pregătită”.

„Desigur, ceea ce Apple prezintă în cele din urmă în ceea ce privește stilul, grupul motopropulsor, produsul și alte caracteristici cheie va determina în cele din urmă nivelul de interes generat în rândul cumpărătorilor de mașini. Cu toate acestea, cunoașterea mărcii și reputația lor oferă o platformă formidabilă pentru care producătorii de automobile ar trebui să se pregătească”, a explicat Edwards.

S-a zvonit de multă vreme că Apple lucrează la un vehicul electric sub numele de cod Project Titan, dar acesta a fost presărat de controverse, inclusiv directori de top care părăsesc echipa. În ciuda mărcilor comerciale, a cererilor de brevet și a altor scurgeri din jurul presupusului vehicul electric, gigantul tehnologic din Cupertino nu a făcut niciun comentariu legat de acesta.

Ideea unei mașini Apple electrice a fost menționată pentru prima dată de CEO-ul Apple, Tim Cook, în 2017, pentru Bloomberg, într-un interviu. Executivul a menționat în 2021 pentru The Times interesul companiei de a construi vehicule autonome. „Ne place să integrăm hardware, software și servicii și să găsim punctele de intersecție ale acestora, deoarece credem că acolo are loc magia”, a adăugat el.