ANAF s-a pus cu tunurile pe acești români: poate faci si tu bani așa la tine acasă

ANAF s-a pus cu tunurile pe acești români: poate faci si tu bani așa la tine acasă

Încă de anul trecut, scriam că influencerii au început să fie verificați de ANAF în ceea ce privește banii pe care îi fac pe internet. Fiscul îi obligă  să plătească taxe.

Creatorii de conținut online, de la vloggeri, bloggeri, până la youtuberi, toți cei care își câștigă existența din online trebuie să plătească taxe la stat.

Controalele au început, cum ziceam, de anul trecut, iar inspectorii ANAF au descoperit că unii nu și-au declarat venituri de milioane de lei. Artiștii muzicali, influencerii sau youtuberii cu sute de mii de vizualizări sunt controlați de Fisc.

Influencerii trebuie să plătească taxe la ANAF

Spre exemplu, Mircea Bravo este unul dintre cei mai cunoscuți vloggeri din România, cu peste un milion de abonați pe Youtube. Anul trecut, firma sa a avut un profit net de peste 1,4 milioane de lei, potrivit datelor oficiale și este cu taxele la zi.

Conform unui interviu Digi24, Mircea Bravo a spus că are o companie, alături de asociatul lui: “Facem producții video, vedem treaba mult mai serios, avem angajați. Este mult mai rentabil ca toți angajații să fie declarați și toate taxele să fie plătite. Pentru sumele care vin noi pl[tim 16% TVA-ul clasic și 5% impozit pe profit. Asta este tot. Mi se pare absolut normal că creatorii de conținut să își plătească taxele, este un principiu democratic. În orice țară, din tot ce câștigi, o parte merge către stat”.

Conform datelor oficiale, anul trecut, inspectorii ANAF au constatat că 35 de persoane care au obținut aproximativ 26,33 de milioane de lei nu și-au declarat veniturile.

Fiscul controlează în special în domenii precum cel muzical, media, IT, gastronomie şi călătorii.

Pe lângă taxele plătite pe veniturile din platforme și alte servicii prestate, creatorii de conținut trebuie să își achite dările și pe produsele primite pentru reclame.

Consultanții recomandă ca persoanele care obțin venituri, dar și alte beneficii, precum produse sau servicii, din activități desfășurate online, trebuie să fie atente la declararea acestora către Fisc. În cazul în care nu se descurcă, să consulte un specialist.

Citește și: