11 oct. 2021 | 18:25

ZF vrea să schimbe transportul în comun: unde găsești autobuze autonome, de când

ACTUALITATE
ZF vrea să schimbe transportul în comun: unde găsești autobuze autonome, de când

ZF Friedrichshafen își intensifică investițiile în domeniul transportului public autonom. Compania a investit într-un startup englez și a definitivat un parteneriat cu sistemul național de transport german.

Furnizorul a declarat că a achiziționat o participație de 5% la Oxbotica, cu sediul în Oxford, Anglia, și va ocupa un loc în consiliul de administrație al companiei care dezvoltă software de conducere autonomă. Cele două companii intenționează să dezvolte un sistem de conducere automată de nivelul 4, care va fi utilizat mai întâi în microbuzele pentru pasageri.

De asemenea, a fost anunțat un parteneriat strategic cu DB Regio pentru a accelera adoptarea microbuzelor autonome pe drumurile din Germania. DB Regio a declarat într-un comunicat de presă că aproximativ 35.000 de autobuze sau microbuze autonome vor fi necesare în Germania până în 2035 pentru a satisface nevoile de transport public.

Mai mult, ZF și unitatea Mobileye de la Intel au declarat că vor dezvolta împreună sisteme avansate de siguranță, inclusiv frânare automată de urgență, control automat al vitezei de croazieră și sisteme de păstrare a benzii  pentru Toyota.

Problematica reglementărilor

ZF și DB Regio, care operează sisteme de autobuze în toată Germania, au declarat că obiectivul este de a crea un sistem de microbuze care poate atinge viteze de 40 km/oră, urmând ca viteza să urce până la 80 km/oră  pe măsură ce reglementările și tehnologia se dezvoltă.

Frank Klingenhoefer, membru al consiliului de administrație DB Regio, a declarat că vehiculele ar putea fi utilizate ca o legătură între zonele rurale și suburbane. El a spus că nu vor concura cu liniile de autobuz, deoarece mașinuțele vor fi folosite ca opțiuni de transport „la prima și ultima ușă”, ceea ce înseamnă că pot prelua și lăsa pasagerii direct de la casele lor sau de la locul de muncă.

„Acestea sunt două sisteme diferite”, a spus Klingenhoefer. „Pentru moment, îi putem aduce împreună pentru un lanț complet de mobilitate.”