18 nov. 2021 | 11:25

Volkswagen lovită de criza microcipurilor: cum este afectat producătorul auto

ACTUALITATE
Volkswagen lovită de criza microcipurilor: cum este afectat producătorul auto

Grupul Volkswagen întrerupe producția pentru unele dintre mașinile sale complet electrice din cauza penuriei globale de semiconductori.

Producătorul auto nu va construi niciun vehicul electric la fabricile sale Zwickau și Dresda, Germania, săptămâna aceasta, a declarat un purtător de cuvânt al VW.

Hatchback-ul VW ID3 și crossover-ul VW ID4, Audi Q4 e-tron și Cupra Born sunt construite în Zwickau. ID3 este produs și la uzina din Dresda. Noul crossover coupe ID5 este programat să intre în producție de serie la Zwickau la sfârșitul lunii decembrie.

VW va pierde producția a aproximativ 5.000 de vehicule ca urmare a pauzei de producție.

Producția la cele două fabrici va crește din nou săptămâna viitoare, a spus VW.

Motivul principal pentru oprirea producției este lipsa chipset-urilor pentru unitățile de control importante.

VW a acordat prioritate producției noilor sale mașini alimentate cu baterii în timpul crizei cipurilor, iar fabricile sale de vehicule electrice nu au fost nevoite să reducă producția până acum.

Toată industria este afectată

Producția de mașini cu motor cu combustie Golf și Tiguan din Wolfsburg a fost oprită de mai multe ori în acest an din cauza lipsei de cipuri.

VW a spus că doar patru zile de producție vor fi anulate în Zwickau și Dresda, datorită faptului că pe parcursul săptămânii în cauză este o sărbătoare legală în Saxonia, motiv pentru care în acea zi nu se lucra oricum.

Lipsa de microcipuri încă lovește industria auto și afectează aproape toți producătorii de automobile.

Ford a declarat că din păcate continuă să piardă din producție în Europa din cauza penuriei de semiconductori, trei din cele patru fabrici auto raportând opriri sau încetiniri.

De asemenea CEO-ul Bosch, Volkmar Denner, a declarat în cadrul unui interviu că deși consideră că șocurile privind oferta de cipuri s-au încheiat, deficitele structurale rămân, iar capacitatea este încă în urmă cererii globale.