Victoria Dacia la care nu se aștepta nimeni: țara în care și-a strivit concurența
Dacia a marcat o victorie importantă pe una dintre cele mai importante piețe ale Europei.
Dacia e considerată drept una dintre cele mai accesibile mașini la nivel european. Producătorul de la Mioveni știe să se impună pe mai toate piețele și nu se abate de la strategie. Nu uită, însă, să țină pasul cu vremurile – vezi Spring, primul model electric al constructorului.
Piața din Marea Britanie e una dintre cele mai importante pentru producătorul autohton. Tocmai ce a bifat acolo o victorie importantă, care contează mai mult decât pentru moralul companiei: a reușit să atingă borna de 200.000 de modele livrate în Regat, din 2013 încoace.
Se întâmplă, așadar, la 8 ani după ce Dacia a intrat pe piața britanică.
Dacia, 200.000 de mașini vândute în Marea Britanie
Dacia susține că în jur de 89% dintre vehiculele vândute în Marea Britanie au mers către zona privată. Cel mai popular model e Sandero Stepway – reprezintă aproximativ 60% din vânzările totale ale mărcii pe piața britanică.
De asemenea, printre alte modele livrate acolo se numără cele din a doua generație Sandero, dar și SUV-ul Duster.
Pe viitor, Dacia are planuri mari în Marea Britanie. Se pregătește să livreze acolo și noua generație Lodgy, dar și Dacia Bigster, poate cel mai așteptat model al constructorului de la Mioveni. Acesta nu va veni, însă, mai devreme de 2025.
Deocamdată, primul model electric al producătorului, Dacia Spring, n-a ajuns pe piața din Marea Britanie. De altfel, nici în România n-au început livrările, dar se va întâmpla curând, din septembrie încolo. Spring e unul dintre cele mai ieftine modele de SUV electric de la nivel european.
În Marea Britanie, Spring se poate cumpăra cu aproximativ 10.500 de lire sterline, în funcție de subvențiile pe care le acordă statul.
Victoria Dacia în Marea Britanie e importantă, mai ales că e vorba de modele modificate special pentru această piață – adică mașini cu volanul pe partea dreaptă.