Vești proaste pentru Dacia: ce rezultate financiare a avut Renault în 2020
Francezii nu au deloc motive să deschidă șampania după rezultatele înregistrare în 2020. Vestea proastă e că ar putea exista unele repercursiuni și la Dacia, constructorul autohton.
Renault a venit cu rezultatele financiare pentru 2020, an marcat de pandemia de coronavirus. Iar veștile nu-s deloc bune. Cum era de așteptat, criza sanitară a adus o criză în întreaga industrie auto, dar declinul e diferit de la un producător la altul. Pentru francezi, lucrurile nu stau așa cum și-ar fi dorit.
Producătorul a anunțat o pierdere record pentru companie. Scăderi au fost pe toată linia: de la vânzări, venituri și profit operațional.
Ce a însemnat 2020 pentru Renault și Dacia
Grupul francez a înregistrat pierderi de 8 miliarde de euro, mai grav chiar decât estimările analiștilor care prognozau o pierdere netă de 7,4 miliade de euro. E cel mai slab rezultat din istorie.
E o scădere de 21,3% a vânzărilor mărcilor din grup, la 2,95 milioane de unități. În consecință, veniturile companiei au scăzut și ele, cu un procent apropiat, 21,7%, la 43,5 miliarde euro. Pierderea operațională generată de Renault s-a situat la 0,8% din venituri, respectiv 337 milioane de euro.
În trimestrul al doilea, lucrurile au stat un pic mai bine. Planul de redresare a fost, așadar, bine gândit.
Astfel, scăderea veniturilor a încetinit la -8,9%, în a doua parte a anului, iar compania a reușit să obțină un profit operațional de 866 milioane de euro (3,5% marjă). La final de an, pierderea netă a Renault Group a fost de 8 miliarde de euro, cu o valoarea diminuată în semestrul al doilea, la 660 milioane euro. Fluxul de numerar disponibil a fost negativ, 4,5 miliarde euro, dar cu un rezultat pozitiv în al doilea semestru (1,8 miliarde euro).
„După o primă jumătate de an influențată de Covid-19, grupul a îmbunătățit semnificativ performanțele în a doua jumătate a anului. Acest rezultat este datorat efortului tuturor angajaților, accelerării cu succes în planul de reducere a costurilor fixe și îmbunătățirii politicii de prețuri. Prioritatea este profitabilitatea și generarea de lichidități, așa cum am anunțat în planul nostru strategic «Renaultution». 2021 va fi dificil date fiind necunoscutele în privința crizei sanitare precum și în privința crizei componentelor electronice. Vom face față acestor provocări împreună, menținând ritmul pentru recuperarea în care ne-am angajat cu succes începând de vara trecută”, a declarat Luca de Meo, CEO Renault Group.