18 mart. 2021 | 17:04

Vestea zilei de la Banca Transilvania și CEC Bank: poți face asta chiar pe telefonul tău

ACTUALITATE
Vestea zilei de la Banca Transilvania și CEC Bank: poți face asta chiar pe telefonul tău

Românii pot acum să efectueze plăţi între două conturi deschise la bănci diferite, utilizând doar numărul de telefon mobil al beneficiarului plăţii.

Totul este posibil datorită unei soluții implementate de Banca Transilvania şi CEC Bank, prin serviciul AliasPay, dezvoltat de către Transfond.

Clienţii Banca Transilvania au acces din 18 martie la serviciul AliasPay prin aplicaţia BT Pay, după cum a explicat Leontin Toderici, director general adjunct operaţiuni, Banca Transilvania. BT Pay e folosită de peste 1,2 milioane de persoane.

„Viitorul serviciilor bancare va include digitalizarea, iar serviciile de pe mobil câştigă din ce în ce mai multă popularitate. De exemplu, la CEC Bank, serviciile de Mobile Banking au depăşit Internet Banking-ul. Noul serviciu AliasPay face mai uşoare transferurile de bani către prieteni şi cunoscuţi, doar pe baza numărului de telefon şi, de asemenea, permite şi efectuarea de plăţi online. Nu se percep comisioane suplimentare pentru acest serviciu, ci doar comisioanele standard pentru plăti normale, urgențe sau instant, care sunt reduse cu 60% pentru plăţile iniţiate prin canalele digitale.”
Mugur Podaru, directorul direcţiei operaţiuni la distanţă, CEC Bank

Cum funcționează serviciul anunțat pentru Banca Transilvania și CEC Bank?

Clienții Banca Transilvania și CEC Bank trebuie să îşi activeze mai întâi acest serviciu.

Prin abonarea la AliasPay, datele alias-ului se transmit către Transfond, astfel încât din acel moment clientul va putea primi sume în cont simplu, pe baza numărului său de telefon utilizat pentru iniţierea plăţii de către orice client al unei bănci participante.

Plățile pot fi efectuate către orice cont al unui client înrolat în AliasPay. Practic, e prima soluție care oferă o astfel de posibilitate, până acum utilizarea numărului de telefon mobil în locul IBAN-ului era folosită doar în cazul în care ambii clienţi participanţi la o plată au contul în aceeaşi bancă.

Acum, prin AliasPay, s-a creat posibilitatea de a plăti folosind numărul de mobil şi între conturile a două bănci diferite, oricare ar fi acestea.

„Din ce în ce mai multe instituţii de plată (bănci şi non-bănci) conştientizează importanţa acestor servicii conexe plăţilor, care, mai devreme sau mai târziu vor funcţiona ca instrumente de bază în derularea activităţilor economice şi în viaţa privată. Aşteptăm aceste instituţii să devină cât mai curând participanţi la serviciul AliasPay, pentru ca orice iniţiator de plăţi din România să aibă o adresabilitate extinsă a plăţilor pe baza numărului de telefon mobil.”
Sabin Carantină, director general al Transfond