24 aug. 2021 | 17:35

Vei călători cu Virgin Hyperloop cu mai mult de o mie de kilometri la oră: când va fi posibil

ACTUALITATE
Vei călători cu Virgin Hyperloop cu mai mult de o mie de kilometri la oră: când va fi posibil

Virgin Hyperloop explică modul în care “păstăile” de călători vor călători la 670 km la oră, folosind „motoare de levitație”, care sunt de zece ori mai eficiente decât cele mai rapide trenuri Maglev, care operează astăzi în Japonia, China și Coreea de Sud.

Tehnologia de vârf a Virgin Hyperloop poate „transporta confortabil, în siguranță și în liniște” clienții cu viteze de până la 1080 de kilometri la oră, potrivit unui nou videoclip postat de startup.

Clipul explică modul în care “păstăile” de pasageri accelerează printr-un vid, prin propulsie electrică, mergând fără a atinge efectiv pista, datorită levitației magnetice care limitează rezistența aerodinamică.

De asemenea, trenurile precum acesta sunt un mod de transport eficient, economic și durabil, cu emisii zero de carbon, conform Dailymail.

Virgin Hyperloop folosește „motoare de levitație”

Este chiar mai rapid decât majoritatea avioanelor comerciale, care ating viteze de croazieră de aproximativ 740 până la 925 km la oră. Spre deosebire de avioanele comerciale, Hyperloop ar avea zero emisii directe de carbon.

Capsulele Hyperloop vor călători în grupuri, dar nu sunt conectate ca vagoanele tradiționale și nu ar trebui să fie direcționate către aceeași destinație. Modelul de transport rapid, la cerere, ar găzdui „zeci de mii de pasageri pe oră, pe direcție”.

În noiembrie 2020, cofondatorul Virgin Hyperloop, Josh Giegel, și directorul experienței pasagerilor, Sara Luchian, au devenit primii pasageri umani ai Hyperloop, la instalațiile sale de testare din deșertul Nevada.

Călătoria a durat doar aproximativ 15 secunde, iar trenul a accelerat doar la puțin peste 160 km pe oră.

„Se va simți ca o aeronavă la decolare, dar și odată ce ați ajuns la viteză”, a spus Giegel într-o declarație de atunci. „Nici măcar nu vei avea turbulențe, deoarece sistemul nostru este, practic, capabil să reacționeze la toate acele turbulențe”.

Sistemul hyperloop folosește propulsie electrică, cu levitație magnetică pasivă în tub, care se află într-un fel de condiții de vid.

Capsulele pentru pasageri vor avea 28 de locuri și ar putea fi reconfigurate pentru distanțe mai mari sau mai scurte sau pentru transport.

O călătorie hiperloop între New York și Washington, D.C. ar dura doar 30 de minute, un sfert din timpul unui tren de mare viteză și jumătate din timpul unui zbor comercial.