09 dec. 2021 | 07:15

Uber, luată în vizor de Justiție: de ce a ajuns compania să fie atacată în mai multe țări

ACTUALITATE
Uber, luată în vizor de Justiție: de ce a ajuns compania să fie atacată în mai multe țări

Încă din 2015, Uber a făcut subiectul unei anchete la scară largă pentru muncă ascunsă. Efortul juridic este menit să scoată la iveală condițiile de angajare ale șoferilor săi.

Conform datelor obținute de AFP, ancheta pe marginea acestui subiect a fost deschisă în 2015, dar a rămas ”latentă” de mai mult timp. În 2020, a fost reactivată, în urma unui raport către Justiție al Urssaf (instituție franceză responsabilă cu recuperarea contribuțiilor sociale) care a fost încredințat acestui organism și anchetatorilor de la Oficiul Central de Combatere a Muncii Nelegale.

Practicile Uber, sub reflector

Deși continuă să activeze într-un număr foarte mare de teritorii, Uber riscă să plătească niște amenzi usturătoare, nu doar în Franța. Modul în care își tratează angajații nu este rezonabil în mod implicit, iar astfel de practici juridice facilitează schimbările.

Nu de alta, dar ancheta începută în 2015 vizează practici ale Uber care continuă să fie la fel de actuale și în 2021. Momentan, sunt programate câteva zeci de audieri ale șoferilor Uber ”pentru ale cunoaște stare de angajare și recrutare”, a atras atenția aceeași sursă.

Ca referință, gigantul american se află în această situație deoarece statutul de liber profesionist al șoferilor Uber sau curierii platformei de livrare a meselor Deliveroo este contestat în multe țări de instanțe și, ocazional, de legi. Doar în acest fel, sunt împinși uneori giganții din sector să obțină soluții de compromis.

Nu ajută nici faptul că Uber este una dintre cele mai importante entități din domeniul ride sharingului, motiv pentru care, firme semnificativ mai mici împrumută practicile sale, atât pe cele pozitive, cât, mai ales, pe cele negative.

Săptămâna aceasta a început oricum cu o veste proastă pentru Uber, după ce un tribunal din Marea Britanie a hotărât că operatorii din Londra nu sunt simpli ”agenți” pentru șoferi, ci au o relație contractuală directă cu clienții, conform AFP. Aceasta este cea mai recentă consecință a unei decizii din luna februarie a Curții Supreme britanice. Atunci, Uber a fost obligată să acorde șoferilor săi din Regatul Unit statutul hibrid de salariați.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele