Trecerea la mașinile electrice poate băga în șomaj sute de mii de oameni
Noile obiective climatice asumate de majoritatea statelor lumii, în special în Europa, includ promovarea unui nou model de mobilitate urbană: mașina electrică. Cei mai mari producători auto din lume și-au anunțat deja intenția de a renunța complet la producția mașinilor cu emisii de gaze cu efect de seră, până la finele deceniului. Deși se anunță vești bune pentru mediul înconjurător, acestea nu sunt la fel de bune și pentru piața muncii.
Una dintre piețele muncii care vor fi puternic afectate de renunțarea la mașinile cu motoare pe benzină sau motorină, va fi piața din Germania, unde industria auto reprezintă un sector economic cheie.
200.000 de oameni riscă să își piardă locul de muncă
Se pare că această trecere de la combustibilii fosili la mașini electrice, pe baterii, ar face să dispară până la o treime din locurile de muncă din sectorul auto nemțesc, avertizează analiștii Institutului e cercetare economică Ifo.
Din totalul celor 613.000 angajaţi germani care lucrează în prezent în sectorul maşinilor alimentate cu benzină şi motorină, aproximativ 200.000 ar intră în șomaj.
„Între 29% şi 36% din această forţă de muncă ar putea fi disponibilizată”, arată analiștii economici, în cadrul unui studiu efectuat recent, cu privire la impactul tranzitului către mobilitatea electrică, în cadrul industriei auto.
Totuși, aproximativ 86.000 de persoanele angajate în prezent în industrie urmează să se pensioneze până în 2025. Chiar și așa, spun analiștii economici, numărul celor care își vor pierde joburile va rămâne ridicat.
E nevoie de măsuri urgente, luate din timp. Principala măsură ar fi recalificarea personalului
Pentru a evita intrarea în șomaj a sute de mii de oameni, economiștii recomandă strategilor guvernamentali să investească în programe de recalificare dedicate personalului care se află în risc de a rămâne fără slujbă.
Oamenii ar dobândi noi abilități și competențe profesionale și ar reuși cu ușurință să se reintegreze pe piața muncii, fără să ajungă să fie o povară pe umerii statului, din postura în care ar ajunge să beneficieze de indemnizație de șomaj.