Toyota investește în cercetare: ce piesă auto vrea să revoluționeze
Toyota se așteaptă să cheltuiască mai mult de 13,5 miliarde de dolari până în 2030, pentru dezvoltarea bateriilor și a lanțului de aprovizionare cu baterii, într-o încercare de a prelua conducerea pe acest segment al pieței auto.
Cel mai mare producător auto din lume a fost pionierul vehiculelor hibrid benzină-electrice cu popularul Prius. Acum, se mișcă rapid pentru a livra prima linie complet electrică, anul viitor. Considerat un lider în dezvoltarea bateriilor pentru vehicule electrice, Toyota a declarat că își propune să scadă costul bateriilor sale cu 30% sau mai mult, dar mai are de lucrat la „rețetă”, practic, la materialele utilizate și la modul în care sunt structurate celulele.
„Apoi, pentru vehicule, ne propunem să îmbunătățim consumul de energie, care este un indicator al cantității de energie electrică utilizate, cu 30%, începând cu Toyota bZ4X”, a declarat Masahiko Maeda, director tehnologic, în cadrul unei prezentări, referindu-se la viitorul model SUV.
Toyota – pionier în tehnologia auto
Compania este, de asemenea, privită ca un pionier în ceea ce privește producția bateriilor în stare solidă, o tehnologie revoluționară care ar schimba total industria, deoarece, acestea sunt mai dense din punct de vedere al energiei, se încarcă mai repede și sunt mai puțin predispuse să ia foc. Dacă sunt dezvoltate cu succes, acestea ar putea înlocui bateriile litiu-ion.
În timp ce încă se luptă să crească durata de viață a acestor celule, Maeda a spus că nu există nicio schimbare în obiectivul Toyota de a începe fabricarea bateriilor în stare solidă până la mijlocul deceniului.
„Încă suntem în căutarea celor mai bune materiale”, a spus directorul tehnologic.
Mai mult, Toyota a planificat, de asemenea, să utilizeze aceste noi baterii și în vehiculele electrice-hibride, cum ar fi Prius, a spus acesta.
Volkswagen, al doilea producător auto din lume, a declarat că își propune să cheltuiască mai mult ca să își îndeplinească obiectivul planificat de a trece către conducere autonomă și vehicule electrice. Firma germană intenționează să investească 150 de miliarde de euro în afacerea sa până în 2025.