Toți cei care au cont și card bancar trebuie să afle urgent: una dintre cele mai mari bănci a făcut anunțul

Toți cei care au cont și card bancar trebuie să afle urgent: una dintre cele mai mari bănci a făcut anunțul

2021 a venit cu schimbări semnificative în sistemul bancar. Una dintre cele mai mari bănci a anunțat ce înseamnă asta pentru clienți ca să fii pregătit.

Pe fondul schimbărilor necesare de la 1 ianuarie 2021, CEC Bank a anunțat că a implementat noi metode pentru confirmarea plăţilor online cu cardul. Acestea sunt în conformitate cu prevederile Directivei Europene revizuite privind Plăţile (PSD2).

De acum înainte, clienţii CEC Bank au la dispoziţie două metode pentru confirmarea plăţilor online cu cardul. Una dintre acestea este realizarea autentificării biometrice prin utilizarea aplicaţiei Mobile Banking. Astfel, activarea acestei funcţionalităţi din aplicaţia Mobile Banking este disponibilă încă din mai 2020.

„Pentru toţi clienţii înrolaţi în serviciul 3D Secure, parola statică iniţială ce va fi folosită la prima tranzacţie este numele de fată al mamei, iar schimbarea acestei parole este obligatorie după prima tranzacţie. Această metodă de autentificare a devenit obligatorie de la începutul anului.”
CEC Bank

Banca recomandă activarea autentificării biometrice din aplicaţia Mobile Banking. Astfel, clienţii vor primi notificare push pe telefon şi vor putea confirma tranzacţia după logarea în aplicaţia Mobile Banking, fără a mai fi necesară introducerea parolei şi a codului unic primit prin SMS, în pagina comerciantului.

Ce se întâmplă la celelalte bănci din România

Important de spus că băncile nu fac decât să implementeze prevederile din Directiva Revizuită a UE privind serviciile de plată (PSD2). E o inițiativă menită să contribuie la creşterea încrederii consumatorilor şi să dinamizeze plăţile electronice, mai ales în acest context pandemic în care se recomandă plata cu cardul.

Biometria (autentificarea cu amprentă/ recunoaştere facială) poate fi o opţiune de autentificare a tranzacţiilor, autentificare care are loc în aplicaţiile băncilor de internet/mobile banking/aplicaţiile de semnare tranzacţii (e-token) /wallet-uri.

Aceasta a înregistrat o adopţie accelerată din partea consumatorilor, fiind considerată o metodă simplă şi rapidă de a efectua tranzacţiile în siguranţă, iar noi încurajăm consumatorii să utilizeze aceste metode puse la dispoziţie de către băncile emitente din România.

Dacă n-ai acces la o astfel de metodă, băncile vor implementa şi alte opţiuni de autentificare a tranzacţiilor, de tipul unei parole statice. Metode propuse de bănci pentru autorizarea plăților online:

  • Autentificare şi semnare în aplicaţia de internet/mobile banking/e-token/wallet a băncii
  • Cod primit prin SMS + parolă statică (opţiune de back-up în condiţiile în care clienţii nu au acces la aplicaţia de internet banking)
  • Cod primit prin SMS + amprentă
  • Cod generat într-o aplicaţie de semnare tranzacţii (e-token) + amprentă
DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Etichete: