Tesla Model 3, cea mai vândută mașină din Europa: pe ce loc a căzut Dacia Sandero
Europa face cu pași repezi tranziția către mașini electrice, iar acest trend se resimte și în vânzările fabuloase înregistrate de Tesla Model 3. Modelul a depășit detașat performanța Dacia Sandero.
Dincolo de faptul că este un model electric, Tesla Model 3 e primul autoturism care ajunge pe prima poziție a clasamentului de vânzări, deși nu este produs în Europa. Ca referință, Tesla și-a deschis o fabrică în Germania, după lupte seculare cu autoritățile din zonă, dar speră să înceapă producția acolo cu scurt timp înainte de finele acestui an. Mașinile care au ajuns pe piață în ultimele luni vin direct din Statele Unite ale Americii.
Tesla Model 3 versus Dacia Sandero
În urmă cu aproximativ o lună, scriam de performanța fără precedent pentru Dacia Sandero. La momentul respectiv, devenise cea mai vândută mașină din Europa. Acum, se află pe locul trei, în mod regretabil pentru fanii brandului de la Mioveni.
Conform unei analize publicate de JATO Dynamics, în Europa, Tesla Model 3 este cea mai vândută mașină din ultima lună, cu 24.591 de unități livrate. Pe poziția a doua, se află Renault Clio cu 18.264 de unități. Dacia Sandero este pe poziția a treia cu 17988 de unități. Clasicul Volkswagen Golf, liderul incontestabil de acum ceva timp, este abia pe locul patru în top de această dată.
În clasamentul vânzărilor de mașini 100% electrice, fără niciun echivoc, Tesla Model 3 ocupă prima poziție în clasament. Un pic surprinzător este faptul că, deși se produc mai multe autoturisme cu propulsie electrică și în Europa, Tesla Model Y este pe locul al doilea în top cu 8926 de unități. Volkswagen ID.3 este pe poziția a treia.
În cazul în care ai o curiozitate pe marginea autoturismelor hibride cu alimentare la priză (plug-in hybrid), Ford Kuga ocupă prima poziție cu 3385 de unități. Pe poziția a doua se află BMW Seria 3, cu 3200 de unități. Pe trei se clasează Peugeot 3008 cu 2832 de unități.
„Dealerii continuă să se confrunte cu probleme legate de disponibilitatea mașinilor noi din cauza crizei de semiconductori. Drept urmare, nedorind să aștepte chiar și un an sau mai mult pentru o mașină nouă, unii consumatori au apelat la piața de mașini second-hand, consideră Felipe Munoz, Global Analyst la JATO Dynamics.