Aceste mașini electrice s-ar putea încărca direct în mers: tehnologia care ar putea schimba tot

Aceste mașini electrice s-ar putea încărca direct în mers: tehnologia care ar putea schimba tot

La acest moment, încărcarea unei mașini electrice durează ceva. Cum ar fi, însă, să nu mai fie nevoie să te oprești la o stație de încărcare?

Cercetătorii lucrează, în prezent, la un sistem care ar putea revoluționa tehnologia de încărcare a mașinilor electrice. Ei vor să se folosească de beton pentru ca vehiculele să se încarce din mers, fără să mai fie nevoite să se oprească la o stație de încărcare.

E vorba, de fapt, de un ciment magnetizat, care promite încărcare wireless la un preț rezonabil, cu eficiență sporită.

Sistemul care ar putea schimba modul în care se încarcă mașinile electrice

Cercetătorii au plecat de la o idee simplă: șoselele capabile de a încărca mașinile și autobuzele electrice în mers nu reprezintă un concept tocmai nou. Până acum, însă, tehnologia a fost relativ scumpă și ineficientă. Departamentul de Transport din Indiana (INDOT) a anunțat că testează un nou tip de ciment cu particule magnetizate încorporate.

Aceste ciment ar putea asigura, la un moment dat, o încărcare eficientă, de mare viteză. Totul la „costuri standard de construcție de drumuri”, potrivit Engadget.

Iată ce spun cei care stau în spatele acestei idei: ei insistă că produsul oferă „o eficiență de încărcare wireless record de până la 95 la sută”. Compania a adăugat că poate fi construit la „costuri standard de instalare a drumurilor”. De asemenea, este „robust și rezistent la eventuale acte de vandalism.”

Compania notează, de asemenea, că plăcile cu particulele de ferită încorporate ar putea fi construite de oricine, sub licență.

INDOT spune că „va testa capacitatea inovatoare a betonului de a încărca funcționarea camioanelor grele la o putere mare (200 kilowați și peste)”. Dacă pista finală de testare de 1 kilometru va fi un succes, INDOT va folosi tehnologia pentru a integra un segment al autostrăzilor din Indiana.

Ideea nu a apărut doar în SUA. Și Marea Britanie a investit în jur de 780 de milioane de dolari pentru cercetarea de taxare rutieră, de exemplu. Suedia a testat, de asemenea, tehnologia de tip slot-car care ar conține o „cale ferată” electrificată încorporată în drumuri.

Citește și: