Surpriză majoră pentru Dacia după rezultatul dezastruos la testele de siguranță. Ce se întâmplă, de fapt, cu cele 2 stele Euro NCAP

Surpriză majoră pentru Dacia după rezultatul dezastruos la testele de siguranță. Ce se întâmplă, de fapt, cu cele 2 stele Euro NCAP

Aprilie a venit cu o veste foarte proastă pentru Dacia: doar două stele la testele Euro NCAP. Noile mașini sunt mai sigure decât precedentele, dar ca rating sunt cotate mai prost. Există o explicație?

Până recent, Dacia părea lipită de cele trei stele Euro NCAP. Doar că în 2021 Logan, Sandero Stepway au primit doar două stele. Nu sunt, cum arată ratingul, mult mai nesigure ca precedentele, ba din contră.

Motivul scăderii, conform Euro NCAP, e că tehnologiile de prevenție a accidentelor, disponibile pe noile modele, sunt extrem de slabe. Calificativul prost a venit mai ales din cauza acestora tehnologii insuficient de dezvoltare.

În apărarea Dacia sar însă englezii. Mike Rutherford notează, pentru AutoExpress, că noul test Euro NCAP nu-i chiar așa cum e promovat. „Euro NCAP a acordat cinci stele modelelor Ford Fiesta din anii 2000 și 2010. Dar, în 2021, surprinzător mai bine echipata Dacia Sandero a primit doar două stele. Înseamnă că vechile mașini Ford Fiesta, construite în ultimele două decenii, sunt mult mai sigure decât Sandero din zilele noastre. Serios? Nu prea cred”, notează Rutherford.

Ratingul Euro NCAP pentru Dacia, posibil incorect pentru ce oferă, de fapt, mașinile

Britanicul notează că odată cu mașina Dacia au mai fost testate un model Volkswagen, unul Skoda, unul Cupra și Polestar 2. Toate au primit cinci stele, dar, de fapt, au adunat un scor mediu de 80%. Dacia, spre comparație, a ajuns la circa 60%.

„De ce să notezi cu cinci stele patru din șase mașini când fiecare dintre ele a obținut aproximativ doar 80% la capitole cheie, cum ar fi protecția adulți, copiilor, a pietonilor / bicicliștilor și pentru sistemele de asistență? Mai mult, de ce să dai acele două stele amărâte celorlalte două (Dacia Sandero și Dacia Logan) când fiecare a fost notată cu aproximativ 60% pentru aceleași aspecte?”

Rutherford susține că un rating mai potrivit era ca aceste mașini să primească patru stele, iar Dacia trei stele. La această întrebare, un reprezentant Euro NCAP i-a spus că evaluarea e mai complexă de atât. „De acum înainte mă voi uita la ratingurile Euro NCAP cu atenție. Și îți recomand să faci la fel”, conchide acesta.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și:
Etichete: