Studiul care dă peste cap tot ceea ce știam despre cât de bune sunt mașinile electrice

Studiul care dă peste cap tot ceea ce știam despre cât de bune sunt mașinile electrice

Până de curând, mașinile electrice ne-au fost prezentate, fără excepție, ca fiind o invenție revoluționară, o soluție optimă de a combate schimbările climatice. Despre mașinile electrice toată lumea spune că au numai avantaje față de cele cu motoare clasice, pe benzină și motorină, doar că realitatea pare să nu fie chiar așa.

În primul rând, trebuie să punctăm din start faptul că, în privința emisiilor de gaze cu efect de seră, mașinile electrice reprezintă, fără îndoială, cea mai bună soluție pe care o avem acum pentru a combate efectele schimbărilor climatice și a evita un dezastru climatic.

Care e adevărul despre mașinile electrice

Totuși, trebuie să recunoaștem că au și ele neajunsurile lor, iar acest aspect e cel mai bine scos la iveală de firma de consultanță Anderson Economic Group, care a publicat, pe 21 octombrie, o lucrare ce cuprinde o prezentare a costurilor asociate cu trecerea de la automobile propulsate de benzină la vehicule electrice (VE/EV – Electric Vehicles). Realizatorii lucrării susțin că automobilele electrice au costuri reale mai mari de alimentare decât cele pe benzină.

Referindu-se la prețul benzinei din Michigan, autorii studiului citat atrag atenția că că „prețul direct pentru a conduce 100 de mile (160 km) într-un vehicul cu ardere internă (VAI/ICE – Internal Combustion Engine) este între $8 și $12, pe când într-un VE este între $12 și $15.”

De asemenea, autorii studiului mai arată că încărcarea unui VE ia mai mult timp decât a unui VAI. Este o problemă de necontrazis, dar ca să calculeze costul timpului suplimentar autorii iau în calcul un salariu anual de $70.000. Potrivit datelor Social Security Administration, salariul mediu anual a fost în 2020 puțin peste $55.000. Deci pentru autorii studiului „costul” timpului este mai ridicat, pentru că minutul este mai scump fiind calculat la un salariu mai mare.

Concluziile lucrării nu se opresc aici. Autorii notează: „cumpărătorii de VE primesc de obicei un încărcător Level 1 la achiziția mașinii”, dar adaugă $600 în seria de costuri.

Citește și: