Șoferii din România, schimbări de comportament la pompă: ce s-a întâmplat cu benzina și motorina 

Șoferii din România, schimbări de comportament la pompă: ce s-a întâmplat cu benzina și motorina 

Începutul de 2021 a adus schimbări de comportament la pompă. Șoferii au avut o altă atitudine față de consumul de benzină și motorină.

După un 2020 marcat de pandemie și de o cerere scăzută de combustibili, începutul de 2021 a marcat o revenire. Una chiar mai mare decât în aceeași perioadă a anului trecut, adică primul trimestru, când pandemia nu se instalase în România.

După primele trei luni ale anului, vânzările de benzină în România au fost mai mari cu 4,7% în primul trimestru al acestui an decât în perioada similară a anului trecut, potrivit datelor anunțate de MOL și valabile doar pentru combustibilii vânduți în rețeaua proprie.  În valoare absolută, vânzările de benzină au ajuns la 38.000 de tone. Totodată, la motorină, creşterea a fost de 3,1%, până la 132.000 de tone.

Vânzări mai mari de benzină și motorină la început de an

Bilanțul MOL pentru primul trimestru arată un rezultat operaţional CCS EBITDA de 664 milioane dolari, cu 7% mai mult faţă de acelaşi trimestru al anului trecut, în pofida celui de-al treilea val al pandemiei de Covid-19 şi a restricţiilor de călătorie şi carantinei impuse în Europa Centrală şi de Est.

Preţurile solide ale petrolului şi gazelor, marja record din petrochimie şi buna performanţă a segmentului Consumer Services au contribuit la aceste rezultate, explică reprezentanţii companiei petroliere.

Grupul MOL a generat un flux de numerar liber simplificat de 383 milioane dolari, cu 17% mai mare decât acum un an.

“Am obţinut un rezultat EBITDA de peste 660 milioane USD în T1 2021, o mare realizare ţinând cont de situaţia pandemică din ultimele luni”, a spus Zsolt Hernadi, CEO şi Chairman al MOL. Vaccinarea şi relaxarea treptată a restricţiilor în regiunea noastră ne dau motive să fim optimişti, a adăugat el.

Grupul MOL este o companie internaţională de petrol şi gaze, cu operaţiuni în peste 40 de ţări şi 25.000 de angajaţi în întreaga lume. Activităţile de producţie se desfăşoară în nouă ţări, iar cele de explorare în 14 ţări.

Grupul controlează trei rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia şi Croaţia.

Compania are o reţea formată din aproximativ 1.933 de staţii de servicii în zece ţări din Europa Centrală şi de Est.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: