Românii fură o pagină de la francezi: la Iași, la fel ca la Paris, în trafic

Românii fură o pagină de la francezi: la Iași, la fel ca la Paris, în trafic

O comparație între orașul din regiunea Moldovei și capitala Franței e mai mult decât forțată. Totuși, Primăria Iași vrea să copieze ceva de la Paris.

Primăria Iași vrea să adopte strategia Parisului atunci când vine vorba de trafic. Autoritățile au pus în dezbatere publică un proiect care ar putea obliga șoferii să meargă cu cel mult 30 de km/h, pe prima banda, pe bulevardele mari.

Așa e la Paris și așa vrea și edilul din Iași. Dacă proiectul va fi aprobat, regula va fi instituită pe aproape o treime din străzile orașului. Principalul scop este încurajarea oamenilor să folosească altă mijloace de transport, cum ar fi bicicletele sau trotinetele, arată Digi24.

La Iași, ca la Paris

Proiectul se află în dezbatere publică până pe 6 august. Până la acea dată, toate părțile interesate pot veni cu propriile propuneri și-și pot spune părerea despre ideea Primăriei Iași.

”Aproximativ 30% din arterele stradale din municipiul Iași sunt vizate cu asemenea restricții pe banda întâi, cea de lângă bordură. E legat de încercarea de a aduce cât mai multe biciclete și alte mijloace de locomoție neconvenționale în spațiul public, pe stradă acolo unde le este locul. Un drum prin oraș pentru a testa eficiența acestei noi reguli ce ar putea fi implementată arată că prima banda deocamdată nu poate fi utilizată”, spune Mihai Chirica, edilul municipiului.

Pe de altă parte, Alin Butnariu, pilot raliu, crede că ideea e un pic cam fantezistă. 

”Pe prima bandă, de obicei pe bulevardele mari regăsim mașinile parcate, de asta din șase benzi mai rămân doar patru.Dacă am avea o infrastructură cu mai multe scutere, mai multe microcaruri care, da, circulă cu o viteză, e, atunci, da, ar fi în beneficiul lor să avem o astfel de bandă. Să mai băgăm încă o restricție care să determine traficul să meargă și mai încet, duce la ambuteiaje foarte mari care provoacă o poluare mai mare”, spune acesta.

După data de 6 august, proiectul va fi introdus pe ordinea de zi în Consiliul local și ar putea fi adoptat până la sfârșitul anului.

De la sfârșitul lunii august, Parisul a decis să limiteze viteza de circulație în oraş la 30 km/h. Autoritățile de acolo vor să încurajeze mersul cu bicicleta și alte mijloace de transport.

Citește și: