19 nov. 2021 | 07:55

Românii, din ce în ce mai dependenți de cardul bancar: de Black Friday s-a înregistrat un nou record

ACTUALITATE
Românii, din ce în ce mai dependenți de cardul bancar: de Black Friday s-a înregistrat un nou record

Plățile cu ajutorul cardului bancar devin din ce în ce mai populare printre români. Cu ocazia reducerilor din campania de Black Friday, volumul tranzacțiilor a crescut substanțial.

Potrivit NETOPIA Payments, cel mai utilizat procesator de plăți electronice din România, în ziua de 12 noiembrie 2021, când majoritatea comercianților parteneri au desfășurat campania promoțională Black Friday, numărul tranzacțiilor cu cardul a crescut cu circa 10% comparativ cu ediția precedentă.

Nu doar că folosesc cardul mai des, dar românii cheltuie și mai mulți bani

Conform analiștilor, se pare că românii sunt și mai generoși decât în edițiile precedente. Suma medie cheltuită este cu 10% mai mare, ajungând, astfel, la 370 lei.

Un alt aspect important, în contextul schimbărilor comportamentului de consum al românilor, două treimi din totalul comenzilor procesate de Black Friday 2021 au fost realizate de pe dispozitive mobile, cei mai mulți dintre utilizatori preferând această variantă în detrimentul desktop-ului.

„Suntem întotdeauna alături de comercianții noștri parteneri, mai ales cu ocazia unui eveniment foarte important pentru ei, așa cum este Black Friday, astfel încât să eliminăm orice dificultate care ar putea apărea în procesul de comandă. Venim constant cu optimizări pentru a le oferi partenerilor noștri, dar și clienților lor finali un proces de plată rapid și eficient, într-una dintre cele mai aglomerate perioade din industria de ecommerce de-a lungul unui an”, a declarat Antonio Eram, CEO și Fondator NETOPIA Payments.

Aceasta este încă o dovadă a faptului că viitorul plăților este digital și că, în viitor, folosirea bancnotelor va fi pe cale de dispariție, oamenii optând, de la an la an, în număr tot mai mare, să renunțe la cash în favoarea plăților cu cardul sau tranzacțiilor online.